En liten förklaring....

Tyckte kanske jag lät lite gnällig angående nyår....men vad kan jag säga igentligen, eftersom det är så att jag aldrig gillat varken jul eller nyår!!! Kan inte hjälpa det!
Jul går väl an iof, mysigt när man är samlade med alla man älskar=), hysterin däremot...känns jobbigt bara, sen här ute och säkerligen överallt...vuxna människor som typ tävlar vem som köper dyraste, häftigaste, flådigaste och flest med klappar...jag vill inte vara med där, jag ger för att det är jul, för att det ska vara så, för att få se glädjen hos mina barn, för att fira jul helt enkelt! Inte för jättehöga belopp, om jag så var rik skulle jag inte tänka så....julen ska banne mig inte vara hysterisk, barnen ska inte ha högvis med svindyra klappar som ligger på ute listan veckan efter nyår...helt galet! För kung och fosterland(haha), så rätt in i minsta detalj.
Nu är julen iaf över.....skönt!
Men kan jag koppla av? Nej absolut inte...kliandet i mina fingrar....jag vill städa bort julen, helst igår=/.
Men som vanligt lider jag med allt pynt, typ en vecka till för barnens skull, säger inget, lider inombords bara, vill inte sabba för barnen, vill att dom gläds med pyntet. Så här har jag det varenda år, men för barnens skull som sagt håller jag mig i styr, slår till mig på fingrarna emellanåt...aja baja låt julsakerna vara=)., någon stackars tomte tar jag med mig i förbifarten och den hamnar på översta trappsteget, för att ligga där tills nyår är över=/.
Sen var det då nyår...ja varför, jag kan med säkerhet säga att jag vet att jag någongång gillat nyår, vad som gick snett kan man undra, eftersom jag idag med all sannolikhet absolut inte gillar den. Helst av allt vill jag vara hemma, glo på en bra film, ha mysbrallorna på och få gå och lägga mig om jag vill, utan att andra säger: F-n vad du är tråkig! Det är så onödigt ju...jag vet det ju redan, men kan inte göra något åt det, sorry jag har försökt, många gånger dessutom! Jag är iaf glad att jag inte smittat av mig på barnen dom både älskar jul och nyår.

Imorgon nyårsafton...OCH jag ska göra mitt bästa=), Å och N och E kommer hit, det ser jag fram emot, vem vet, kanske dom gör så att jag ändrar uppfattning! Kanske jag skrattar och är glad på riktigt.....vem vet, vem vet!

Till alla er som förhoppningsvis inte känner som jag: Hoppas ni får en underbar nyårsafton!

Kram på er och godnatt, sista natten detta år! Mie


Kommentarer
Postat av: Åza

Men du U-B du kan visst ha mysbrallorna på när vi är hos er..För då kan jag ha mina på;)ok?..Å du vet vad vi kan göra ang maten på nyårsaftonen el hur? Det ska bli så skönt att komma till er och mysa in de nya året. Jag älskar er fam Frymark..Kram Åza

2007-12-30 @ 23:13:57
Postat av: Ana

Jag hålller med dig om nyår,det är så himla jobbigt med allt.Men julen är nog ett steg värre.Hos oss åker julen bort runt den 3-4 januari,då åker allt upp på vinden igen och det känns som man kan börja leva igen.När ljuset börjar komma tillbaka känns det helt underbart,jag är ingen vintermänniska.Nej tacka vet jag vår och sommaren.Det var en skön helg i Stockholm,det ger alltid mersmak att vara bortrest vill resa massor men pengar saknas.Det är ett elände att det alltid ska vara dessa små slantar som styr hela tiden.Du ska ha en skön nyårsafton.Ana
(vi får hoppas att det blir lite Uggla från Thailand,han sa inget om uppehåll i sitt bloggande??)

2007-12-31 @ 09:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0