En liten j-la retlig manick!!

Ja men visst!!! Idag skulle vi då klä granen, den omtalade=/. OCH vad tror ni händer!!
Granen på plats, innan dottern och sambon skulle bege sig av hem igen, jag tackar inte nej till hjälp, är inte galen heller. Så när granen väl stod där kläcker jag ur mig, att vi klär den sen...jo men eller hur!
Sonen(S) tyckte vi skulle börja med det efter maten, själv var jag inte så värst sugen att hålla på med detta pilliga julgransfix när vi väl ätit=/.

Jag börjar!!! ropade min son, då kan jag lova jag fick en j-la fart för att hjälpa till!! Vänta på mig liksom.
Förklarade för min ivrige son att ljusen måste på först, han ville dock inte fatta varför, men efter mycket diskutioner om dessa ljus började han lugna ner sig.

Ljusen på plats! Kollade in sladden och såg att det skulle vara en sån där doso mojäng i slutänden=0. Ni fattar vad jag menar!
TRO nu inte att jag/vi hittat den. Har letat överallt, i lådor och i skåp, den är borta, kapput och finito!
Whyyyyyy?? Måste sånt här hända mig? Jag lägger ju för sjutton ner sakerna efter jul i denna förbannade låda!!
Då ska väl sånt här inte kunna hända? Jag sliter mitt hår(tro inte jag blev flint=), jag sitter nu här, trött och sur och j-ligt irriterad att granspektaklet står där i rummet brevid: OKLÄDD, NAKEN OCH FUL!

Så nu blir man illa tvungen att köpa ny belysning igen, den här köpte vi förra julen, ironisk ha ha.
Doso mojängen dyker säkerligen upp någongång, men jag tänker inte fortsätta leta, nupe..kommer den fram så gör den väl det, då har vi ju plötsligt två!

Kram från Mie?
                                                                           

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh irriterande att den är borta när ni köpte den förra julen=/

2007-12-17 @ 07:28:00
URL: http://sandrajjj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0