En tanke innan jag sover gott i min säng!

När juletid kommer, kommer även tankarna på dom som inget har. Alla hemlösa!
Kan inte låta bli att lägga en extra tanke hos dom och även dom som faktiskt hjälper dom så gott det går, som serverar den varma soppan, byter några ord och faktiskt finns där för dom. Släpper in dom i värmen en stund.
När man går på stan syns dom hemlösa här och var på gator och torg, vissa unga, vissa gamla och vissa som levt länge utan tak över huvudet! Har alltid skänk bort dom där kronorna som blev över, då jag gått förbi någon hemlös.
Varför har det blivit så med ett land som Sverige? Kan inte förstå!
Så nu när ljusen brinner, tänd ett extra till dom som är hemlösa. Inte för att det hjälper, bara för tanken, Skänk en liten slant, den behövs. Dom är lika levande som du och jag, lika mänskliga som du och jag. 

Vet att dom ska ordna (så gott det går iallafall), hjälp till hemlösa så att det minskar på hemlösa. Får hoppas att regeringen håller det löftet.

Undrar hur många som skulle släppa in en hemlös? Skulle du? Skulle jag?
Sorgligt att det är så många som ingenting har......



                  Godnatt Mie!
                                                                                                          

Kommentarer
Postat av: Ana

Jag köper alltid situation Stockholm när jag är där uppe,och brukar ge lite extra.Vi som sitter med tak över huvudet tar allt för givet.Man blir alltid berörd av att se hemlösa,det kvittar hur folk har hamnat där alla ska ha rätt till hjälp för ett värdigt liv.En del tycker att dom får väl skylla sig själva,men
man kan inte resonera så.Nej alla ska ha hjälp det har man rätt till.Bra skrivet av dig Mie .Ha en skön måndag Ana

2007-12-10 @ 07:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0