Gran eller inte?

Har funderat hur vi gör med gran i år, jag vet inte....Katten....ja alltså våran katt skulle säkerligen älska en gran, vilket klätterträd!! Jiiiippiii, skulle hon säkerligen tänka!
Hon brukar fara omkring i blommor, och 2 gånger om dagen har hon raketfart, far runt som en galning(like that), bara för härligt att se.
Bara som nu när jag fixade fram lite tomtar....oj oj, vilken katt, först när jag kom med famnen full av tomtar backade hon och fick värsta svansen, sen vid eftertanke började det bli intressant och hon gick gladeligen runt och nosade på alla tomtar, för att sen kolla om dom levde eller om dom kanske skulle bita tillbaks när hon bet tag i tomtens arm eller ben eller så.
Hon ledsnade dock när inget hände, tråkig figur förmodar jag att hon tänkte(hihi)

Men sen kom det där rycket hon brukar få, så hon satte fart och for runt som en galning mellan kök, hall och sovrum och även upp och nerför trappan!
Plötsligt åkte ljustaken i golvet och med den även en tomte(turlig nog i tyg) och även en blomma hängde med i farten=/.
Hm..lite svårt att skälla ut katten, som ändå skulle fatta 0.
Men jag tittade med den där speciella blicken mot henne(som jag har då hon går för långt)och sa bestämt Fy dig!
Hon tittade på mig med dom STORA ögonen, för att i nästa steg gå fram till mig och sätta igång den där spinnande varianten, som jag antar för henne betyder: Vad!!! Du är väl inte arg på mig heller?

Sicken katt, rar och go....men gran? Lutar inte åt det hållet just nu!         
                                                                                                                                                                                           Mie

Kommentarer
Postat av: Sandra

Lilla Kira bebii

2007-12-12 @ 15:00:23
URL: http://sandrajjj.blogg.se
Postat av: Ana

Dottern som flyttat hemifrån i höstas skaffade sig en liten gullig kattunge.Men han är ju överallt,hon har löst en del av problemet med saker som åker i golvet med att sätt fasta grejerna med gummigutta,så ljusstakar och porslinssaker sitter fast i fönsterbrädat med hjälp av denna grå massa.Ha en skön Lucia Ana

2007-12-13 @ 09:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0