Leilas jul recept!

Vi bakade här hemma i helgen, recepten från Leilas jul!
Har ni inte provat, eller kanske det låter jobbigt och blir mycket disk!!!
Kan säga att det blev lite disk eftersom jag skickade in det mesta i diskmaskinen, inte kastuller då, men dom var det ju bara att diska i hett vatten, så vips var disken borta!

Brända mandlarna! Super goda, dock ska man inte äta för många=magvärk ha ha!
Snabbt att göra och inget som bränns i stekpannan!

Rocky road! Många ingredienser, men ack så goda! Att blanda ihop alla dessa godsaker kan tyckas löjligt, men det blir så mycket godare, och man behöver inte inhandla dyr choklad(gjorde inte vi)

Smörkola smaksatt med kakao! Ja den var helt underbart fruktansvärt god! Trodde den inte skulle gå att skära i bitar, men det var inga som helst problem, stod i rumsvärme över natten, sen var det bara att skära i lagom bitar!!
Vi smaksatte kolan med kakao, mums!
Plåten smorde vi med olja, så inget som fastnade heller!! Toppen!!!

                    


                                                                                         Mie!

Kommentarer
Postat av: Ana

Jag blev sugen på Rocky road när jag såg Leila stå ock göra sitt godis,få se om det blir lite godis till helgen.Kom just hem från en cykeltur till Ikea,en fördel med att cykla är att man inte kan handla med sig några stora grejer hem.Men det blev allt lite smått och gott ändå.Kram Ana

2007-12-10 @ 11:29:45
Postat av: Sandra

Åh den där smörkolan verkar ju god=P Jag ska baka lite nästa vecka tror jag. Lite knäck och chokladkola *muuuuums* till jul då självklart så ni får ju i såna fall smaka på det sen=)

2007-12-10 @ 12:00:07
URL: http://sandrajjj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0