Berg och dalbana!

Någon som åkt berg och dalbana osäkrat någon gång månne? Jag har dessvärre gjort det vid 11 års åldern, mamma berättade för min bror och mig hur hon krampaktigt höll i oss då vagnen vi satt i inte var låst!!
Det var en stor j-la skräckupplevelse för henne, och det kan man ju klart fatta. Det var ju lixom försent för henne att ropa på hjälp. Vagnen va nästan uppe då hon märkte att stången ej var låst (PANIK!!),så hon pressade ner den på ett märkligt vis medan hon samtidigt krampaktigt höll i min bror och mig! (kanske därför jag inte är stormförtjust i dessa luftmonster).
Har egentligen aldrig gillat dessa gigantiska monsterbanor även då jag åkt en hel del i mitt liv.
Dock förändrades åsikten helt när jag fick egna barn...var plötsligt rädd om livet!

Att jag sen helt slutade åka dessa banor var nog också för att jag jämt varit höjdrädd, så nu mer har jag båda fötterna på backen, vilket känns aningen tryggare.
Discovery visade ett program om just berg och dalbanor och kallsvetten strilade på mig, nej jag tänker aldrig åka dessa monster på skenor någon mer gång! Basta!

Däremot tvingade jag mig att se detta program(dock mycket mellan fingrarna), killarna som pusslade ihop dessa gigantiska maskiner kan ju säga att dom arbetar med livet som insatts!!
F-n dom klättrar runt och går som dom vore ute på vilken j-la promenad som helst!( hua!)

När dom skulle sätta ihop delarna hade dom dock vissa problem, många gånger fick dom göra om och om och om, tydligen skulle dessa delar träffa rätt på en gång och det gjorde dom ju dessvärre inte varje gång.
Att dom sedan berättar att dom bara kollar berg och dalbanorna 1 gång/dag chockade mig ändå något, kanske beror det på min nära döden resa!?
Tycker nog man kanske ska kolla dom lite oftare....ja tänk hur lätt en mutter skulle kunna ramla av....eller se hur det kan gå när stången inte går i lås! Jag lever ju ändå trotts färden, men 1 gång/dag????

                                                                                   Mie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0