Fredag wiiiieeee!!!

Så var man där igen, Fredag, denna ljuvliga dag i slutet på veckan, älskar dom såååå=).
Har städat idag, dammsugit, skurat golv, bytit sängkläder och tvättat.
Har väl lite kvar som toaletterna, ja nu har jag ju 2 igen, väl fungerande oxå=))).

Jo du E, en viss Å har sagt till mig att ta det lugnt...själv ska hon bara på möte då hon är krasslig=//.
Men visst tar jag det lugnt..ojaaa=))).

Idag kommer äntligen dotter S och hennes sambo B=))).
Tänk att 3 veckor känns för långt=/.
Så det blir middag med allihop, tror jag ska ta fram fläskfilen och göra något smaskigt av=).
Sen har jag en efterrätt på G...(från boken jag fick av Å o N).

Mitt enkla brödrecept kommer här, som jag själv fått av C min kära vän=)
Hon själv kallar dessa hamburgerbröd el. vallmobröd:

20 st:

50 gr jäst
5 dl ljummet vatten
1 dl olja
2 tsk salt
1-1,2 l mjöl


Blanda alla ingredienser till en deg, dela i 2 delar, rulla ut till 2 längder.
Låt jäsa i 10 min.
Skär längderna i 10 bitar, rulla till bollar, lägg på plåt.
Låt jäsa 10 min. till.

Pensla med mjölk o strö över vallmofrön.
In i ugn 250° i 8-10 min.

Snabbt, gott o enkelt=)
Om man vill är det ju bara att byta till annat mjöl=).

Själv gjorde jag dubbel sats så det räcker ett tag!

Nu ska jag dricka mitt kaffe, sen blir det till att skura toaletter, se hur jag vilar o tar det lugnt=)))

Ni glömmer väl inte Uggla ikväll 21.00 kanal 1

Sol + 4.8 och snön smälter nu..Jiiiipppiiiee!!

Ha en underbar Fredag!

Kram Mie

Kommentarer
Postat av: Mira

Wiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeee! Ja, äntligen fredag igen!

Njut nu ordentligt av den med dina nära och kära!

Stor kram

2008-04-11 @ 12:34:43
URL: http://metrobloggen.se/husfrun
Postat av: Sandra

Fläskfilé vill vi gärna ha;)

Här är det ingen snö och dom sa det skulle bli runt +10 grader idag=) Synd bara att man åker ifrån varma Sthlm till kalla byn=/

2008-04-11 @ 12:56:38
URL: http://sandrajjj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0