Sjukgymnast o lite shopping o fibrodeck..

Idag var det gråväder då man slog upp ögonen, varför LOVA SOL...MORR!!! Vart var den då???
Iaf drog dottern R o jag iväg till lillstan igen o hennes sjukgymnastik, jag satt mest i väntrummet o fick bara vara med en stund, vid genomgången vad hon ska träna hemma osv...
Sen tog vi varsin korv fast jag erbjöd dottern en god lunch, men se det gick inte, HON VILLE SHOPPA!!!
Ja vi hittade väl lite grann i stan, 1 bikini till dottern, 1 rosa kjol till dottern, 1 nagellack (Miracle cure) till dottern o mig, 2 rosa skålar till katten, 1 ögonskugga till dottern (den köpte hon själv), 1 par badbyxor till sonen S, 1 tröja till sonen S...tror det var allt, jag skulle även köpa en kofta till mig själv, glömsk som jag är så får jag köpa den nästa gång..snyft..ville verkligen ha den!
Sen fick vi SPRINGA till bussen och det höll minst sagt på att gå riktigt illa, jag har ingen vidare kondis, så jag trodde jag skulle tuppa av, vilket dottern säkerligen trodde jag skämtade om, men hjärtat dunkade i 200 knyck och jag kunde med nöd o näppe andas...och det var ingen lång sträcka vi sprang ens, måste göra något åt min kondis, fy sjutton, ja fibron gör sitt oxå..blä!

Väl hemma så blev det kubb spel...inne!!!
Johodå, det går bevisligen det med, jag hade lovat sonen i 2 dar att vi skulle spela, men idag var nordan här ordentligt och kyligt som sjutton...så..ner med spegeln i hallen på med överkast på golvet och sen var det bara att köra igång=)). Somliga skulle idiotförklarat oss, men vad gör man inte för barnen...

Så skulle maten fixas vid halv fem rycket, och pang så deckade fibron mig Totalt...
Orkade knappt laga maten, knappt äta den och knappt masa mig iväg till jobbet, så nu gör jag inget mer för dagen.
Kroppen säger nu helt ifrån, fibron slog till med full effekt....VILA är vad jag ska göra!

Steg för dagen blev iaf 10412, sen blir det väl ett par till, till soffan...


En sak till....Och nu behöver jag råd!!!!

Fick
ett brev med posten= F-kassan= Pila.....
Jag blev lite orolig, lite nervös, lite pirrig och lite fundersam...MEN även positivt inställd hm hm...
Tror det finns iaf 1 här(Ana) som kan berätta mer för mig, jag vill veta vad detta innebär, vad dom gör, hur långa dagar det är osv, för det blir jag orolig för, HUR jag ska orka??????????
Jag vill bli "vanlig" igen, vill jobba igen, vill vill vill, men kroppen säger ifrån och inte några förvarningar här inte, PANG så deckar jag totalt, som ibland då man ska ha folk här, man fixar och grejar och tjong så ligger jag o rör inte en fena och gästerna på ingång, detta är mitt liv ett liv och en sjukdom som jag lärt mig någorlunda att hantera, men absolut inte kan styra, fibron kommer smygandes, men även med smällar och då funkar jag inte...
Vill höra av er som vet kanske har redan gjort detta eller gör nu eller ska...får man hjälp eller stjälp???

Nu väntar soffan och får se om jag klarar tv kvällen eller somnar är såååå trött=/..

Fick en kram av L idag med=))) Saknar dig L hör du det?! Kom o ta en fika med sega mig, säg vilken dag, så ska jag ha bullar hemma=))))) Lovar!


Bye bye!

Kommentarer
Postat av: lillaviola

Om du nu startar med PILA, se till att få allt på pränt INNAN du hoppar på ngt. JAg har en aning om att det kan bli toppen men om man som vi har "kärringsjukan" så står man så lågt i kurs.
Jag har kommit i gång..hahah står på ruta 1, här går det undan! MAn blir omkörd av skalman...;-)

Har man rätt folk på sin sida kan det bli bra..
Kram

2008-04-03 @ 20:58:39
URL: http://lillaviola.blogg.se
Postat av: linda

Vilken dag!
Kubb inomhus..låter spännande..tur inte mina huliganer läser det..då hade de absolut velat prova..*L*

Hoppas dagen idag blev bättre efter din välförtjänta vila!

2008-04-04 @ 15:33:09
URL: http://www.fetmaoperation.blogg.se
Postat av: Ana

Snälla kan du inte höra av dig till mig om Pila,många av kvinnorna i vår grupp gråter och gråter.Det är jätte svårt! Jag trodde att Pila skulle hjälpa men har träffat så många som bara gråter och vill inte alls vara där.Jag vill vara positiv och tro att detta ska hjäpla mig på fötter [email protected]

2008-04-04 @ 22:04:23
Postat av: Ana

Snälla gulliga Mie hör av dig till mig om Pila.Ana

2008-04-04 @ 22:07:51
Postat av: Åza

Nu när du sover så jätte gott med din kära familj som jag älskar mycket. Så har jag mailat in till nattradion å jag fick prata på i radion hihihi. Och jag önskade en låt av Magnus Uggla (Kung och Fosterland)..Kram och nyp! Åza (min kära dotter kommer ringa hem till er i morgon lördag)...

2008-04-05 @ 02:58:39
Postat av: Annsingen

Morning! var inte Uggla BÄST!

2008-04-05 @ 06:30:43
URL: http://lillanslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0