Här springer...

Här springer tiden iväg vill jag lova!
Hujeda vad mycket man vill hinna på dygnets ynka 24 timmar.
Börjar med Torsdagen...
Började med bussen vi hyrt och skulle åka med, i Svanberga började den låta skumt=0
Efter några meter så blev det stopp! Där stod vi och kom inte längre???
Chauffören ringde några samtal, och kunde med.d oss att ny buss var på G...Tur=).
Poliser kom och fick leja om trafikanter, då vi stod där i körbanan=/. Jättespännande för alla barn!
Efter ca 30 min kom vår nya buss och vi kunde fortsätta vår resa till Skansen=).
3 min i 10 var vi framme...kan säga att jag var kissnödig HELA resan och ville inte gå på bussens lilla toalett,
huuu då hade jag fått cellskräck!
Vi fick skjuts ända fram till Seglora kyrka där vi hade bokat vandringstur med en guide. Men först tog jag och 4 barn raka spåret till toaletterna, annars hade nog en olycka skett haha=). Efter den guidade turen blev det lite häst och vagn och sen hann vi kika en sväng på vargarna och efter det var det dax för vår lunch!
Efter lunchen gick jag och 2 barn och shoppade lite och sen ville killarna ner till en lekplats en stund. 13.45 var det så dax för pyssel, som vi fick rusa till då vi glömde bort tiden, men det var bara 5 min. försening så ingen fara!
Vi hann efter pysslet tom. kika på glasblåsningen... kul!
Så 15.15 bar det hem igen och vi var väl på hemmaplan ca 17.30! En lååång men underbar dag=).
Fredag då...
Då var maken och jag på julbord med hans jobb på Johannesbergs slott!
Barnen var hemma tillsammans med storebror D och käkade tacos och spelade guitar hero=). Sötisar=). Tack D!
Jättetrevlig kväll och jättegod mat..mums! "fast jag åt inte mycket"
Vi tjejer tog oss efter maten en egen rundtur på slottet, även ner till vinkällaren=). Gud så vackert det är på detta slott=).
Åkte väl därifrån ca 22.30 och var hemma runt 24.00. Sen stupade jag i säng.
Lördag:
Då var det julklappsshopping hela dagen och detta år valde vi Farsta Centrum då dom har nästan alla affärer.
Våra barn var hemma denna dag tillsammans med söta rara L=). Tack snälla för hjälpen!
Där hade vi även bestämt träff med min syrra och hennes dotter J=). Kul..kul!
En lång dag igen men vi är nu klara med julklapparna=). Det ni!
Så idag Söndag skulle vi vara hemma och lata oss......
Men det blir inte alltid som man tänkt sig...
Vi sov länge, var behövligt efter så intensiva dagar! Städade lite och tänkte väl egentligen pyssla med julklapparna, vissa är ju inte inslagna än...Men så ville dotter R till N-je och shoppa lite...Gäääsp!
Vi drog tillslut iväg, men då klockan var 13.30 då vi åkte blev vi inte länge där, dom stängde ju 16.00! Skönt det iaf.
Väl hemma igen så var det dax att kila till dagis, hann ju inte det i Fredags=(. Sen har vi käkat lite och slagit in julklappar.
Och nu efter allt är jag jättetrött, skulle behöva semester känns det som!
Någon snäll som ger mig det i julklapp??? 2 veckor någonstans i värmen=).

Blev rätt långt detta, men har ju inte skrivit på ett tag heller..

Var rädda om er och ha en ljuvlig Söndagskväll!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja, det vart långt ;)

2008-12-07 @ 22:54:34
URL: http://sandrajjj.blogg.se/
Postat av: lina

haha jaa långt var det, och klart jag kan vara barnvakt :)

2008-12-08 @ 19:42:28
URL: http://juniolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0