Klappar..

Nu har jag suttit "då kroppen inte vill stå" och slagit in alla julklappar=).
Trodde inte det var så många då vi bett om att få inslaget då vi handlat, men det blev en hel del iaf!
En sak överstökad då, fast jag tycker om att slå in....
Maken satte igång att baka pepparkakor med barnen då han kom hem, och även gjorde barnen julgodis, så här luktar väldans gott=).
Igår bakade jag även en julkaka, ska försöka spara så vi kan ta med i jul till dotter S, men man vet ju aldrig då alla tyckte den var fasligt god hehe...

Här är receptet på den:

Saffranskaka i långpanna

2 ägg
5 dl socker
1 l mjöl
5 dl mjölk
200 gr smält smör el margarin
4 tsk bakpulver
2 pkt saffran

Vispa ihop ägg och socker, häll i resten och vispa ihop till en jämn smet!
Häll i smörjd långpanna och strö över pärlsocker, grädda i ugn 200 grader i 20-25 minuter.
Smaka och njut=).

Kommentarer
Postat av: soffie

mmmm va gott det lät,det doftar ljuvligt hos dej idag

hoppas din värk snart går bort,

va du är snäll som packar in åt alla,

kramen

2008-12-20 @ 15:41:19
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Annie

Bakar inte så ofta...för sällan kanske.



Svar:

Det gäller min 10 åring också, man bli bra förvånad ibland.

2008-12-20 @ 16:16:56
URL: http://blogg.aftonbladet.se/12439
Postat av: STYLE BY B'N

Hoppas du mår bra :)



HUGS!

2008-12-20 @ 17:28:58
URL: http://sabinadurebrandt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0