Lika barn leka bäst..

Denna dag har varit en bra dag!
Livliga barn iof på skolan, kan vara för det är Måndag, brukar vara så.
Verkar som dom liksom kryper ur nått slags skal efter helgen och bara måste få ut allt det stojjiga=).
Dagen flöt på iaf.
En lärare på skolan "som jag skarpt gillar" och jag, småpratade lite om värderingar och lite så då det gäller barn.
Kan säga att hon och jag är ganska så lika då det gäller uppfostran mm.
Ett trevligt samtal hade vi två iaf=).
Det jag kunde konstatera var iaf att jag gjort rätt och fortfarande gör rätt med mina barn, det är ganska så skönt att veta! Fast å andra sidan har jag alltid känt att det jag gör, säger och vill få fram till mina barn har känts rätt!
Läraren i fråga tycker att jag har mycket trevliga, raka, positiva och ärliga barn, och nu pratar vi inte bara om att alltid tacka för maten och så...Så naturligtvis sträcker jag på mig!
Man märker ju även på kompisarna barnen väljer, dom är så lika till sättet.
Min son S och ett par kompisar han ofta är med, funkar toppen bra tillsammans, ALDRIG ett bråk och aldrig ett ont ord till varandra! Vi föräldrar har även märkt hur lika vi faktiskt är i grund och botten. Och att även vi kan umgås, det gillar jag!
Så uttrycket: Lika barn leka bäst...är så sant!
Tycker därför även man kan säga lika föräldrar "leka" bäst=))) Hahaha..Jo så är det =).

Annars så är maken och barnen just nu och badar som alla Måndagar,
med sig har dom sonens kompis och hans pappa!
Jag har nyligen varit på dagis och väl hemma igen startade jag diskmaskinen,
full var den.
Till middag blev det gubbalåda, gott! Till er som inte vet vad det är så kan jag säga att det är en liknelse av Janssons frestelse, men i denna har man ägg, anjovis, persilja, potatis, lök, matl.grädde och chilisås och på det riven ost!
Prova smaskens=)
Igår var vi ju föressten till N-je, julhandlade och köpte lite annat smått och gott, så julklapparna till sonen S och dotter R är nu klara= Skönt! Bara till stora barnen kvar! Dom klapparna har vi tänkt köpa i helgen,
då snälla söta rara L ska ta hand om sonen S, snäll du=))).
På Fredag ska jag och maken på julbord med hans jobb oxå, på Johannesbergs slott, det ska bli kul,
vi har varit där förr oxå då med hans jobb och dom har såååå himmelsk god mat=)))).
Näe NUUU börjar min nacke säga ifrån..

Ha en underbar kväll..fast det är Måndag, och faktiskt Tisdag snart=).

Kram!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Ja men precis!



kram kram!! :)

2008-12-01 @ 20:09:20
URL: http://sabinadurebrandt.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag önskar mig dom här tofflorna:

http://www.chique.se/produkt/id-2863/



:) :) :) :) :) :) :)

2008-12-01 @ 21:02:14
URL: http://sandrajjj.blogg.se/
Postat av: Sandra

I strl 37 eller 38 förresten ;)

2008-12-01 @ 21:02:57
URL: http://sandrajjj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0