En jobbig dag...

Idag har jag inte varit hemma, alltså inte skrivit här och inte ens läst bloggar, jo en snabbis var jag in hos Linda som håller i stegräkning=). Men förövrigt..Nada!

Jag åkte imorse iväg tillsammans med min ilska och irritation till min grupp i lillstan=).
Förväntade mig att träffen skulle bli så där...nja=/.
Tänk att så där kan råka bli till ett helvete=0,
berättade inte varför jag var arg och irriterad igår, var bara tvungen att skriva av mig.
Så det kan bli=))
Korfattat: Jag har en fibromyalgigrupp på ABF helt frivilligt...
Tog över den då en tjej som startade den skulle börja plugga..
Jag fyller i närvaro och egentligen inget mer.
Vi träffas sitter och fikar och babblar, snackar emellanåt om sjukdom och elände, f-kassa och problem, och kunna snacka ut om hur jligt det är med fibro=/. med sånna som redan förstår=).
En tjej har tydligen tyckt jag misskött mitt jobb=0 (Har kommit fram)
Varför?? Ingen aning!
Jag gör så gott jag kan, hon vill mer än vi andra orkar=0.
Så jag har gått och irriterat mig på att hon snackar bakom min rygg.
Enl. en av tjejerna ska hon ha sagt att jag inte fyller i närvaron=0, vilket jag gör..JÄMT!
Hon har börjat fylla i egen närvarolista=0...Why??
Hon suger energi!(Tycker fler än jag)

Så jag var bestämd att: nu ska tjuren tas...BASTA!!
Väl framme..frid och fröjd(jag hade redan skippat 3 gånger med att åka dit)
När dom övriga går iväg för att hämta fika, frågar jag en enkel och lugn fråga:
Har hört att du inte är nöjd med mitt arbete med gruppen?!!
Hon säger: Va?? Det har jag aldrig sagt!!
Jag: Jo men jag har fått vetskap om det!
Hon: Men du sket ju i våra pengar!!
Jag: Vi kom överens att låta dom gå tillbaks till ABF då vi inte hittade något att göra för dom!
Hon: Det har jag inte fått varit med att bestämma om!
Jag: Jooo!
Hon: Vi bestämde att vi skulle ta böcker som skulle cirkulera i gruppen!
Jag: Men vi hittade inga böcker och sket i det! Vi ville inte ta bara för tagandet!!
Hon: Man kan inte bara skita i pengarna!
Jag: Ingen annan har sagt något om dessa pengar!
Hon: Joho E! Hon tyckte vi måste använda dom!
Jag: Jaha, måste ha hört fel då!
Hon: Bla bla bla bla...osv
(Ska tilläggas att denna tjej hämtat ut böcker till sig själv, så vad är problemet?)
En annan tjej kommer med sitt kaffe och ber oss dämpa=/, säger till denna tjej, du sa att bla bla till mig, och ni måste reda ut detta!
Sen kommer nästa tjej som faktiskt varit ovetande om denna kyla mellan oss som alltså funnits en tid.
Hon reagerade ungefär: Ehe..vadå?? Nej jag går ut och röker!
Sen var det så att i cafeterian vilken vi sitter i började det nu strömma in lunchgäster...inte lämpligt för högljudda diskussioner va?!
Denna tjej som jag försökte samtala med pratade nu i alldeles för hög ton
(kan bero på att hon är skyldig, vilket jag vet).
Så när den andra tjejen snällt försökte få henne att lyssna så blev allt kaos av dess like.
Allt slutade med att jag kastade iväg sjalen jag lånat av tjejen som hämtat fika(jag frös) och reste mig upp så stolen for om kull(pinsam?)och sa: detta tar jag inte, jag skiter i det här.....mumlade tyst...din j-la f-ta, och gick.

Många kanske skulle säga: Men moget!
Men det här är den jag är, bägaren rann över!
Jag blir skitarg, och vet jag att jag inte kommer få något gehör, går jag hellre!
Jag är född sån, svårt att ändra.
Jag gick till toaletten, låste in mig där, kan säga att jag var så upprörd att jag skakade och kokade av ilska, sen kom tårarna...sån är jag oxå, jag reagerar på det viset=/, sorry, thats who I am!

Stod där inne typ 5 minuter och räknade ner, ville bli lugn, kan säga att detta humör sällan, mycket sällan visar sig hos mig...tur är väl det kanske.
Jag beslutade mig för att lämna ABF, gick därifrån, hörde hur en av tjejerna ropade på mig, men brydde mig inte.
Jag hatar nämligen falska människor, och lägger inte energin på dom. Icke!
Har bett om ursäkt till 2 av tjejerna för mitt "barnsliga" beteende. Men dom förstod mig!
Tack för det.
Jag har meddelat att jag slutar, tjejen i fråga kan ta pappret och köra upp det någonstans!
Nu på kvällningen ringde en av dom..en jag gillar, ville inte att jag slutar, men se där har jag redan tagit mitt beslut.
Tack och adjö!
Skitsnack bakom ryggen är något jag icke accepterar!
Och jag har gjort mina listor, kan undra om hon är avis på att det blev jag som tog över!

Tycker ändå folk det är omoget...So what!!
Detta är den jag är, acceptera eller dra, är vad jag tycker.
Hoppas att denna kvinna får mardrömmar i natt, och kan önska att hon iaf har lite dåligt samvete.
Man ska väl för tusan stå för vad man sagt!

Så en dag av frustation och tårar...
Skulle köpa presenter till sonen idag ju...
Det hade jag tappat lusten till...

Gick nästan och krockade med en gammal barndomsvän på stan oxå...
Ännu mer upprörd...HON hälsade inte!!
En annan historia, som jag kan ta en annan dag=/.
What a day..What a day!!

Kram till er som vill veta av mig!
Premenstrual Syndrome...

Kommentarer
Postat av: Lina

Du har absolut inte gjort något fel alls! Jag tycker du va stark som tog på dig och bruden aa hon verkar som jag skulle vilja kalla de, KÖRD! Imorgon ska jag föresten bli brunett igen, spännande :D Hoppas allt är bar där hemma. fick en nyckelring eller vad man ska kallade av din son idag. jag blev så glad så glad. Rar han den lilla gossen! Hälsa familjen! Kraam Lina

2008-02-21 @ 20:51:24
URL: http://juniolsson.blogg.se
Postat av: Sandra

Jag skulle ha gjort samma sak, jäkla idiot det där verkar vara alltså=/ Jag hoppas att hon har JÄKLIGT dåligt samvete och att någon får henne att lämna gruppen, hon hör ju ändå inte dit.

2008-02-21 @ 21:22:38
URL: http://sandrajjj.blogg.se
Postat av: Ewa

Ta ett djupt andetag! Du är bra, det finns ingen som du! Glöm ALDRIG det! Resten låter du bli ett dåligt minne som du inte tar fram igen. Kram

2008-02-21 @ 22:26:05
URL: http://lillaviola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0