10 år i helvetet!

Jaha, så har man gråtit lite igen då=0. Just nu bölar jag till och från som om det satt en onoff knapp på mig.

Eftersom jag mår skit, blev det maken som ringde Glocalnet....jidder jidder...uppsägning pågår!

Tårarna kan bara komma strömmande som en fontän.....då jag skulle kolla runt på lite bloggar, gick det absolut inget bra, gick knappt att se något för stunden. Men det är ju bra att gråta...men gillar inte mina svullna ögon just/.
Det syns när jag gråtit, det vill jag lova! Jag blir svullen och rödsprängd och ser bedrövlig ut...mindre kul!

Jag har hamnat i ett dilemma eller vad jag ska säga.
Jag har ett arbete på 25%, började där för 7 år sen som vikarie och det övergick till fast tjänst=).
Jag har innan varit sjukskriven heltid för min fibro, och blev då sjukskriven på 75%. I grund och botten var jag arbetslös!
-03 testade jag att arbeta mer, 75% vilket jag inte skulle gjort, hua så dålig jag blev, så jag gick tillb till mina 25% redan efter 1.5 vecka=/.
Men se det skulle jag inte gjort, F-kassan började då tjafsa med mig....jag överklagade osv...
Men sen fick jag beskedet, du får jobba med något annat(jag har endast arbetat med det jag gör jämt), du kan jobba 75% om du hittar dig något annat! (inte att glömma heller: att man inte får söka jobb då man är sjukskriven)
I samma veva var jag på utredning på en smärtklinik, vilka skulle hjälpa mig=/.
Dom hade en hel lunta papper om mig, då jag som dom sa, var klar där...dessa papper fick F-kassan, och smärtkliniken ville inte att jag arbetade mer än mina 25%. Allt frid och fröjd...Nej absolut inte!
Fick hem papper om att jag bara fick 25% sjukpenning, jag kunde ju jobba 75%! Med något annat! Så jag ringde smärtkliniken och bölande talade jag om vilka idioter F-kassan är!
Dom jiddrade i sin tur med F-kassan, som vägrade ge med sig...dessutom kom smärklinikens papper in försent=0...(påstod dom.) Jag överklagade 2 gånger...sen orkade jag inte mer, dessutom var läkaren på smärtkliniken långtidssjukskriven plötsligt..undra f-n det! Jag var oxå sämre än jag var från början=0
Så mycket jag tjafsat i år, haft olika läkare hit och dit...Nu dessutom har jag en läkare jag inte känner, det känns svårt och jobbigt att ringa honom, jag varken vill eller kan berätta hur jag mår för honom. Jag tycker det räcker med att jag vet själv hur jag mår, vill inte att någon annan ska lida över hur jag mår(fast det gör vissa redan).
Så klart man inte har bra ekonomi över att gå hemma, liten lön på 25% + från F-kassan som drog ut på tiden med att ge mig sjukersättning(hela 4 år=Grattis F-kassan) så då sjönk min sjukersättning i botten då jag fick den, dom räknar ju typ på hur man arbetat dom senaste 4 åren..och då hade ju jag varit sjukskriven! Och bara 25% dessutom. Så vad blir resultatet av förnedring bla under längre tid från F-kassan...en jä-ligt mycket sämre människa, mer sjuk idag pga av F-kassans stjälp! Ingen eloge där inte!
Så jag vill hemskt gärna jobba...vem vill ha mig? Glöm då inte att jag vilar när jag vill och behöver! Arbetsgivarna vill ha friska personer, inte oss som kanske blir hemma ett par dar här och där. Kanske skola om mig då? Ja då är jag typ klar vid 46-47=0 Vem vill ha mig då? Dessutom skulle jag aldrig klara av att plugga, jag har ju fibro för fasiken!!= Hjärnkontoret arbetar inte lika snabbt längre och jag är glömsk oxå! Nyutexaminerad pensionär eller och med fibro på köpet!! Haha roligt värre, vilket underbart land vi lever i!!

Undanber mig mer förnedring! Har man aldrig varit här i F-kasse systemet, kan det vara lätt att säga: Kom igen! Ryck upp dig! Gör något annat då? Flytta till stan igen! Så illa kan det väl inte vara!

Tro mig: Så lätt är det inte!!

Jag hade fibro från början!!  Observera!! Bara Fibro(om man kan säga bara om det)

Idag har jag: Fibro! Panikångest! Mardrömmar! Fobi! En mage som strular! Depression av allvarligare grad!

What a life!!

Jag är inte ute efter medlidande!! Förståelse.....

Jag jobbar vidare med mitt välmående i den grad det går! Min familj är viktigast för mig, mina barn betyder allt, och dom behöver mig, och jag behöver dom, skulle inte kunna leva utan dom=)). Sen att "min" släkt förtalar mig och svartmålar mig förutom....det skiter jag blanka f-n i!!! Där tänker jag använda mig av PATETISK! Då jag vet ordets betydelse, verkligen passande.....

So long........

Kommentarer
Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Oj så tråkigt för dig! Jag lider verkligen med dig! Verkligen vad hemskt det blivit med både Försäkringskassan och a-kassan! Det är så man blir RIKTIGT FÖRBANNAD FAKTISKT! FOLK LIDER OCH HAR DET REDAN SVÅRT OCH FÅR DET BARA ÄNNU VÄRRE!

Jag har en som jag känner som blev av med jobbet skaffa ett nytt och blev sjuk och har haft strul med a-kassan och försäkringskassan och nu har han dessutom fått en depression och mår psykiskt dåligt för han har inga pengar och det är ju jobbigt att ha det så man knappt klarar hyran! Nej nu jävlar blir man arg!

Kramen på dig och hoppas att du snart mår bättre!

/Sus

2008-01-30 @ 13:15:43
URL: http://sus68.blogg.se
Postat av: Ana

Jag känner med dig Mie,att vara sjuk är nog det mest förnedrande man kan vara.Måste erkänna att innan jag blev sjuk hade jag ingen föståelse för sjuka människor(inte så jag sa det högt inte)men man tänkte i sitt stilla sinne .Att det var en konstig människa som aldrig blir frisk.Jag som alltid varit stark,föll ihop som en spillra.Jag blev väldigt sjuk rent kroppslig och fick en djup depression.Det som är konstigt är att det känns som om hjärnan har mist en del av sin kapacitet.Den blir aldrig som innan smällen hösten 2003.Jag hade jobbat 75% när jag blev sjuk,har en heltid i botten.Men så länge Emil var liten ville jag inte jobba 100% så min sjukersättning är pytteliten.När folk hör vad man får ut i månaden så tror dom inte att det är sant.Jag vill ha tillbaka mitt liv,detta är inget värdigt sätt att leva på.Jag känner mig så svag och vek som människa(tycker inte om mig själv).Man skulle önska att f.kassan hjälpte folk istället för att trampa på dom som redan mår skit.Jag vill ha hjälp att komma ut.Jag hoppas du får hjälp att hitta ett jobb som passar dig.Du ska må så gott.Ana

2008-01-30 @ 13:17:26
Postat av: Sandra

Du betyder allt för oss oxå=)

2008-01-30 @ 15:30:49
URL: http://sandrajjj.blogg.se
Postat av: Annsingen

Pizza är gott!!!!

2008-01-30 @ 16:27:40
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Annsingen

Bra jag kan pigga upp dej lite..även om det bara är tillfälligt:)

2008-01-30 @ 19:27:42
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Ewa

Nu fattar jag varför syster Å säger att vi har samma problem...
Jag har hel sjukersättning och ingen bryr sig på f-kassan. Enligt beslut så skulle jag ha börjat jobba första veckan i januari. Men vilket år vet jag inte.
Det värsta är väl alla som vet vad som är bäst för en. För mig så ska jag plugga för det tar inte kroppan styrk av. Nej just det,tänker man då!
Skrattar jag då är inte det bra och tvärtom. Det är ett heltidsjobb att vara sjuk. Och i min stad är fibro en "slask diagnos" man ger kärringar som gnäller. Kram

2008-01-30 @ 21:05:32
URL: http://lillaviola.blogg.se
Postat av: Elin

tack så mycket,,,

2008-01-31 @ 11:24:31
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: Elin

åh exakt samma sak gjorde jasg nu.. jag jobbade 4 TIMMAR FÖR MYCKET och fick ett jävla helvete. Men det ska dock sägas att pratar man personligen med handläggaren kan allt lösas. jag bor ju i en liten stad och det är ofta till fördel eftersom man känner mer för varje enskild individ.

2008-01-31 @ 11:26:38
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: Lina

Allt för dej

2008-01-31 @ 18:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0