Denna dag blev en skräckens dag!

Så nu sitter jag här iaf! Tänkte inte göra det idag=/, mår inte bra just heller=/.
Men då jag var med om en mer eller mindre näradöden upplevelse idag, så blir jag tvungen att skriva av mig....
Åkte in till min grupp idag; ringde först maken och frågade hur det var ute på vägarna..hehe, VARFÖR i hela fridens namn frågar jag någon som ALDRIG tycker vägarna är dåliga, farliga eller sliriga..det är vad jag undrar nu så här i efterhand=)))): F-N F-N!!!
Det började redan på dagis där jag satt och drack kaffe och väntade på bussen=/, personalen talade om att det med nöd och näppe knappt gått att köra..ehe. Jag såg inte längre fram emot min bussfärd! Vägen var slirig som f-n eftersom det regnade, JA det var ju det jag misstänkt och därför ringt maken! Tack!
Men personalen sa; att du ska ju åt det andra hållet, så det är nog ingen fara=). jag lugnade mig lite, men känslan jag fick var mindre rolig.
Bussen var typ 8 minuter försenad och jag tänkte: Bra! En busschaufför som tar det lugnt på dessa sliskiga vägar=). Men jag ska aldrig mer tänka så, vilken miss!!
Hade knappt nuddat sätet då chauffören tryckte på gasen och drog järnet iväg, kände en obehagskänsla komma krypande igen..Shit! Vilken j-la chaufför!
Resterande bussfärd blev fartfylld, slirig och farlig...
I ena stunden, tvärnitade chaffisen och samtliga passagerare kollade genast om det var dax för en krock eller något, men så här höll han på typ 30-40 gånger under resans gång..körde, gasade och tvärnitade....
Och bussen for hit och dit på vägen, diket var inte långt ifrån=/.
Mannen bakom mig, sa högt och ljudligt: F-n nu går jag av! Och fler nickade instämmande, men ändå gick ingen av oss av, så mardrömsresan fortsatte..
Jag frågade tjejen framför om hon inte var rädd...nu förstår hon inte allt för mycket svenska, så givetvis sa hon nej! Nej! Utbrast jag, det här är ju rena mardrömmen. Jag ville skrika, men var som förstenad, jag ville gråta, men höll mig(tack o lov kanske). Så jag hade iaf bestämt mig för att denna chaufför ska givetvis anmälas! Jag ska ringa SL! Och det ska jag, borde väl redan gjort det nu, men jag är fortfarande skärrad! Tänkte väl där jag satt även ringa och skälla ut vägverket...Men det verkar mer meningslöst än givande då jag fick upplysning om vägverket väl framme i N-je. Dom(enligt källan) fullkomligt skiter i att fixa vägarna när dom vet att det kommer töa bort!!! Dåligt kan jag bara säga, ÄR dom inte det minsta rädda om oss som färdas på dessa vägar? Fy sjutton! Mardrömsresan gick turligt nog hela vägen fram till N-je, vår lilla stad, på skakande ben gick jag iväg för att träffa min lilla grupp. Under hela den tiden var jag som i chock tillstånd! Huuuu! Aldrig mer sätter jag mig på bussen vid tö väder!
Tro f-n att jag var skit rädd för att åka hem oxå....TUR allt töat bort under dagen!!!! Resan hem blev aningen lugnare och jag är rätt säker på att det var en annan busschaufför=). Dock körde han snett, bussen lutade till en början, men till slut fixade han till det...Tack!

Kram Mie


Kommentarer
Postat av: Sandra

Fy fan för vissa idioter till busschaufförer som inte kan köra ordentligt.

2008-01-24 @ 19:36:08
URL: http://sandrajjj.blogg.se
Postat av: Catten

Har du anmält chauffören än,om inte så gör det!!
Man ska inte behöva vara livrädd för "rally" chaufförer, resan ska kännas säkert så långt, väglaget är en annan historia...

2008-01-24 @ 19:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0