Äggjakt...

Här hemma gömmer vi barnens påskägg på Påskaftonen, vi brukar vara ute vid fint väder,
 men denna påsk ser det ut som vi måste gömma äggen inne, och jaaaa,
kommer inte på några bra gömställen jag hm hm hm...

Äldsta dottern (S) är ju så snabb att finna sitt ägg jämt, jag tror hon alltid hittat sitt först=0,
så vart fasiken gömmer jag det då " kliar mig i huvet"...svårt att hitta nya gömmor!

2 ställen har jag i tanken, men ingen av dessa till dotter....

Fick ett tips av hennes bror D igår, kanske tar det gömstället iaf, smart ställe,
men jag vet i sjutton om det funkar.
Maken tyckte vi skulle strunta i att gömma hennes ägg och se henne leta och leta hahaha,
men så grymt, njeee!

På eftermiddagen kommer alla barn och även dotterns sambos mamma,
henne har vi firat jul med förut,
vi tyckte det var så trevligt, så varför inte påsken med=).

Har fixat all påskmat utom sill, hann inte med den,
 men nu skulle AC som hon heter ta med sig sill=).
Påsk utan sill=/..Noo! Måste ha sill jag, men vill absolut inte ha exakt som julbordet,
det blir ju lite snarlika, men skinka har jag aldrig (ingen älskare av skinka jag=/)
 och eftersom jag verkligen älskar påsken så njuter jag av detta gul dukade bord=). Me love=)

Imorgon skulle makens morfar och fru kommit hit, men han ringde för ett tag sen och var väl lite dålig,
 han är ju över 80 så, synd synd, men vi hittar på annat..

Vår andra dotter R har tom. fixat iordning ett påskägg till katten mohahaha,
ja här hemma är vi lite smått knasiga=)

Ha en underbar Påskafton allihop!

Kram!

image53

Kommentarer
Postat av: Annsingen

Ja och det är det ju också....men vill folk vara elaka(?) så varsegod..lever ett allt för bra liv fö att ta åt mej av sådant.Men lite kul var den kommentaren då den är så långt ifrån mitt liv som det bara går:)
Ha en underbar dag!

2008-03-22 @ 10:53:03
URL: http://lillanslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0