Jo då jag kan oxå!

Bitshen har talat hohohoho!
Så här var det:
Moddigt, isigt och ett rent helvete till vägar på vägen ut till skolan, typ tvättbräda!
Mardrömsresa vill jag då säga!
Dit kom vi, sen var det då hem......
Började med att jag småpratar med busschauffören "brukar jag iof göra"
Han säger att vägarna nu är riktigt dåliga, knappt det går att hålla sig på vägen "skitkul va"
Då vi åkt en yttepyttebit förstod jag exakt vad han menade!!! Ordagrant..vägen var livsfarlig, snorhal och slirig=/.
Bussen åkte kana på vägen, jag satt på helspänn och kunde inte koppla av, ögonen höll sig på vägbanan!
Hem kom vi efter dryga 35 minuter, brukar ta 15!
Jag pratade åter igen och tackade busshauffören att han fick oss hem=). Men undrade om dom åker som imorgon om vägarna är på det här viset!?! Johodå dom måste sa han och skakade på huvudet, ring vägverket sa jag innan jag gick!
Ringde vägverket även jag direkt vid hemkomst! Så här får det tamejfan INTE vara!
Nu ska gudarna veta jag var rätt upprörd, men ungefär detta framfördes:

Jag: Hej jag heter Marie och undrar vem som har ansvar över vägarna där vi bor?
Kvinnan i andra ändan: Var bor du?
Jag: G-hamn 4,5 mil om Norrtälje! Fast det är Singös vägar jag vill klaga på!
Kvinnan: Jo det är vi då.....Vad är problemet?
Jag berättar för henne om mardrömsresan hem från skolan och säger tillslut: Så här kan man inte låta skolbarn färdas!
Kvinnan: Jag kan lugna dig med att dom håller på och skrapar vägarna just nu, men vet ju inte exakt var dom är och hur långt dom kommit!
Jag: Vi såg iaf inga plogbilar på Singö, men här i G-hamn var det skrapat!
Kvinnan: Jo, men dom är på väg jag kan tyvärr inte ge dig något klockslag!
Jag: Klockslag???? Jag vill ha bekräftat att vägarna är ok till imorgon bitti då dessa skolbarn som vår schaufför faktiskt har ansvaret över....
Kvinnan: Som sagt dom är på väg!
Jag: Tycker det är idiotiskt att man måste färda skolbarn på så dåliga vägar!
Kvinnan: Vi prioriterar inte den vägen!
Jag: Jasså, ni prioriterar inte skolbarn alltså?
Kvinnan: Njeee alltså det är vägen som inte prioriteras då det inte färdas så mycket trafik på den!
Jag: Låter ju helt idiotiskt!

Kommer inte ihåg allt som framfördes, MEN jag var arg och säkerligen även en bitch för kvinnan i luren!
Är vägarna så här imorgon blir jag ännu argare! Helt självklart för mig att barnen ska åka tryggt, det kan dom med våra schaufförer, MEN inte på dessa vägar! Fy f-n!

Annars håller snön som kom i sånna mängder på att smälta bort, tråkigt=(.
Dagen flöt på bra i skolan och jag var även med en stund på undervisningen då vi hade författarbesök idag=).
Veronika Vägner (hoppas jag stavade rätt). Intressant för min del=). Även för barnen=).
Köttfärsgratäng fick vi i skolan idag, gott!
Efter jag var klar i köket, pyntade jag lite där, så barnen får lite julstämning, 2 ljusstakar ställdes fram och en liten stjärna, väntar med tomtarna till nästa Fredag! =).

Dax att fixa mat till killarna som ska på gympa!

Bye...


Kommentarer
Postat av: Sabina

ÅÅÅHHH! ät åt mig med!!! Jag måste vänta på julafton :(

2008-11-27 @ 16:48:11
URL: http://sabinadurebrandt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0