Söndag igen då!

Fasiken va helgerna går undan, hinner ju inte mer än landa så är det straxt åter jobbdagar igen=/.
Men men..snart Fredag igen va!
Barnen "dom äldre" kom, allihop i olika turer=).
Först i Fredags kom dotter S som i N-je plockat upp lillsyrran R..efter en stund kom även hennes sambo B, vi käkade god mat allihop och hade en lugn härlig Fredag!
Utav Rostbiffen blev det lövbiff, och till det pommes och 2 olika såser och sallad=), mums, ljuvligt gott!
Sen blev det babbel babbel, ja det blir ju mycket man pratar om då vi inte ses varje dag längre!
Jag tog en yttepytte liten Baileys på kvällningen, och kikade senare på tv:n till ögonen ramlade ihop..Ovanligt!
Fick även min kräm jag vann hos dotter S förut, har använt i 2 dagar redan och hoppas den är riktigt bra=).
Lördag då...hmhm..
Jo först jobbade maken och jag som lagt mig straxt efter 01 låg och drog mig till nio=).
Sen funderades det ett tag på att dra till N-je och shoppa vinterkläder (jacka och stövlar) till sonen S, men då jag var en aning seg så hann vi aldrig med bussen=/, typiskt....Åh jag menar det går ju så mycket bussar här..(absolut icke!)
Under tiden maken jobbade var S och B här och jag blev nyfrissad av dotter=))) Jättenöjd!
B har även denna helg byggt vår sänggavel till oss, jättefin blev den, men den ska målas oxå, så förhoppningsvis hinner vi få in den i sovrummet till helgen=). Duktig han B=).
Då maken kom hem tyckte han vi kunde åka in till N-je ändå, 2 vändor för han då hahaha...
Mest för att vi får gäster nu till helgen som kommer och inte kan åka då, och det skulle ju bara fattas att snön kommer om man inte inskaffat vinterkläder, brukar ju va så!
Jaja iaf så shoppades det en vinterjacka till sonen eftersom hans förra gick sönder=(, och vinterkängor från sportaffären!
Till dotter R hittade vi inget och får ta oss till Sthlm så snart som möjligt, dom har ju lite mer att välja på!
Jag köpte mig en långskjorta på Lindex samt några trosor.
Lite mat inhandlade vi med, men inte så värst mycket.
Då vi kom hem kom son nr 2 (D)med sin nya flickvän på middag, då käkade vi kycklingfile med vinsås, sallad och hemma gjorda potatisklyftor, mums också det jättegott=). Trevlig kväll ännu engång=).
Sonen D och tjejen M åkte senare iväg och skulle kolla på film.
Så vi slappade i soffan och kollade på Beck och sen en annan film, som dotter R kom på att vi redan sett, så den stängdes av efter en stund. Trötta jag somnade tidigare denna kväll=).
Och idag denna Söndag har mesta tiden gått åt till städning av hemmet, då vi ska ha folk till nästa helg och jag vet med mig att jag inte hinner i veckan.
Så Puh, suck och flås...jag känner mig en aning trött!

Nu vill dotter R låna datorn.....
Ooops..långt inlägg det här blev=/.


Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0