Tonår och så där...

Dotter R som är 13 och en tonåring då ja...
Ringde mig idag och frågade om det gick bra att stanna hos en kompis ifrån grannklassen!
Hm hm hm...
Fundersam blir jag såklart då jag inte träffat tjejen ifråga=/.
Mina frågor löd:
Vem är hon då?
Var bor hon då?
Är hon städad?
Föräldrar finns hemma?
Inget rännande på stan?
 
Osv.....

Tjejens föräldrar var utomlands!!! Hmhmhm...
Ja mormor tog hand om henne just nu då=).
Dom skulle vara hemma till 18, då skulle dom ner till en skola och spela pingis, skulle även bli skjutsade dit med=)
R lovade ta 19.20 bussen hem, alldeles säkert jajajajaja!

Då klockan blev ca 18, kollade maken och jag buss tidstabellen, lite sent va?! "men jag brukar alltid lita på barnen, ärlighet varar längst säger jag jämt till barnen" Och än så länge har det funkat=))).
Bussen skulle inte gå ända fram konstaterade maken och jag, ehe....
Försökte så ringa dotter, som givetvis stängt av mob. säkert fick dom lämna in sina grejer vid pingisen!
Då slog det mig att busskortet slutar gälla 19.00!!! Shit.....
Hur som haver...efter mycket ringande hit och dit och med dotter S som hjälp "tack" svarade dotter R kl 19 precis som hon sagt, ja alltså vi kom överens att höras kl 19=). Ordning o reda!
Hon skulle då köpa biljett, gush!
Efter alla omständigheter: Dotter åkte med 19.20 bussen, och fick tom. åka på sitt busskort=) Tack o lov allt frid o fröjd! + snäll busschaufför=).
Maken fick iof hämta henne vid nästa by a´1,8 mil härifrån. Men men huvudsaken att hon kommer hem välbehållen=).

Nu kom hon hem=).

Dagen för övrigt har varit alldeles utmärkt!
Då jag kom hem konstaterades att här behövdes städas, hur jag kunde inbilla mig att det skulle hålla sig snyggt här hela veckan fattar jag då rakt inte=/.
Imorgon kommer våran släkting och vän hit (Ö) och stannar till Söndag, kanske jag hinner skriva lite...kanske bara=).

Kramkram!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Svar: Tack :) Ja, jag tror nog oxå att jag passar bättre i mörk hår :)

2008-11-20 @ 20:45:18
URL: http://sandrajjj.blogg.se/
Postat av: Ann

OJ så jag känner igen våndan över dom unga töserna! Vickan är ju i samma ålder!

2008-11-20 @ 22:04:55
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Lillaviola

Hej!

Jag läser och ler...vilket jobb för er.

Vet dottern vilken oro hon skapade?



SOnen min skulle vara ute till 24.00( ungdomgården hade spökvandring)...Det var så tufft...



Och allt han vill är att få vara stor,men jag då?

Vem frågar mamman i huset?



Kram

2008-11-21 @ 09:01:36
URL: http://lillaviola.blogg.se/
Postat av: Sabina

haha :) ja men verkligen!

många kramar!!

2008-11-21 @ 15:08:42
URL: http://sabinadurebrandt.blogg.se/
Postat av: Elin Upplyser

Haha... det skulle du ha sagt tidigare... :)

2008-11-21 @ 16:23:11
URL: http://prinsipesans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0