Oj oj...

Måndagar är för mig inte speciellt roliga, sen jag började arbeta på skolan, kan jag även där konstatera att just Måndagar är jobbiga på något vis även för barnen, det är: stojigt och stimmigt hela dagen!
Endel barn är värre än värst, puh!
Idag var det alldeles på tok stojigt och skrikigt, så våran annars så lugna lärare fick nog!
Helt oväntat ställde hon sig upp i matsalen och höjde rösten så att tom. jag hajade till!
Men hon gör det på ett väldigt bra sätt denna människa, jag beundrar verkligen henne för den hon är och hur hon hanskas med olika situationer jämt och ständigt.
Barnen tar henne mycket bra! Idag kanske endel blev ställda pga av att hon faktiskt lät riktigt arg, men jag tycker det var mycket klokt sagt och gjort iaf=).
Trött blir man efter sånna här dagar, så just nu är jag glad över att jag har Shi san hemma, piggar upp rejält=).
Tog en rejäl röjare i sonen S´s rum då jag kom hem, så lite bättre ser det ut där nu än tidigare.
Man hinner ju inte med då det är under renovering i hemmet.
Idag ska jag iaf ta mig en promenad efter jag varit iväg till dagis, den tror jag definitivt jag behöver!

Maten står och puttrar på spisen...idag blir det köttsoppa med smörgås. Och absolut hemmagjord! Gottgott=).
I skolan blev det kebabpanna, den var INTE god..urk=/. Jag åt en tugga och sallad! Tur jag hade tagit med min dryck som jag köpt av dotter S. Natural Balance Shake, som man förhoppningsvis ska tappa sötsuget av och även gå ner i vikt, jag hoppas på det=).

Nu dax att ta hand om tvätt.....

Ikväll är det Matakuten på tv:n igen..den "härliga" skolmaten våra barn får?!

Kram..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0