Operation sovrum!

Då det ska renoveras här hemma är det i oftast jag som kommer på den "smarta" ide´n=).
Denna gång var det ju sovrummets tur att få sig en skönhetsoperation=).
Det var ju inte igår precis! 10 år snarare=/.
Så jag började planera hur vi skulle lägga upp det "då vi nu är 2 som jobbar".
Höstlovet verkade lämpligast att nyttja till renovering! "inte för att maken är ledig!
Men då jag vet att 1 vecka inte räcker till då maken o jag ska åstakomma något, började jag redan nu att ta bort tapeten=/.
Turligt nog var den en snäll sådan, lossnade hur lätt som helst! "tackar"

Bara det att när man gör sånt här skitjobb så måste man ju ta bort flertalet grejer, blir ju liksom damm!
Smågrejorna var väl inga problem, dom försvann på 5 röda...
Då bara 1 vägg var kvar att riva ner blev det värre....
Tömma 2 stora garderober, hitta så länge plats till ALLA kläder...Mama mia!
Tillslut kom jag igen på den "smarta" ide´n...Vi lägger dom snyggt och prydligt och i fina högar på sonen D´s säng=).
(Obs: sängen renbäddad o sonen bor mest just nu hos pappa)
Vet inte direkt om högarna var så värst snygga och hur länge dom förblir halvsnygga återstår att se=/.
Detta tog iaf en väldans LÅNG tid, tömma, slänga och sortera=blä jobb!

Maken skruvade så ner en av garderoberna och bara det tog en väldans LÅNG tid, efter det skulle ju även garderoben iväg någonstans..så länge....
Även den fick hitta ner till sonen D´s rum=/. "så länge"

Disskutioner har vi stundom haft, vem gör mest???!!! Jag eller maken???!!! (JAG! Hehehe...)
I vilket fall tycker faktiskt jag vi delar upp jobben något lika sinsemellan, det är vad jag tycker!
Maken tycker det är han som gör mest..Hm Hm!
Alltså: Bara för att karlarna oftast får ta dom "tyngsta" sakerna, typ skruva ner, spackla osv. så anser iaf INTE jag att dom gör mest! NOT!

Det är ju fortfarande jag som river ner tapeten "sonen S har hjälpt till av egen vilja", jag som kommer slipa "tillsammans med maken" och jag som kommer måla, tak och väggar och jag som kommer tapetsera fondväggen "kliar mig frågande i huvudet jag", hur sjutton får man det till att jag skulle göra mindre??? "morr"
Som att detta inte var nog städar JAG varje dag, tvättar ca 2 maskiner/dag (även viker in och allt som hör till), lagar maten och gör även matlista inför inköp av mat, ser till att barnen gör läxor och kommer upp på morgonen mm. Suck o stön...

Kan tro jag läääääängtar till sovrummet står klart! Inte lätt att vara kvinna alla gånger!

Tjing....



Kommentarer
Postat av: Elin

ja det kan vara nyttigt

Postat av: linda

Vad duktiga ni är!

Jag vill också fixa en massa hemma, men jag ska först bli miljonär..L



Visst kommer jag i s nu, men det är skillnad på storlekar.

skam den som ger sig..*L'

2008-10-15 @ 17:15:14
URL: http://fetmaoperation.blogg.se/
Postat av: soffie

å guuu va roligt med nytt,förstår att du längtar tills det är klart,

men fyyy vad jobbigt det är med allt som ska flyttas runt på men det är det värt.

ha en go kväll

2008-10-15 @ 21:35:42
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ann

God morgon! Det har varit väldigt lugnt på Rogerfronten måste jag säga.Han kanske har flyttat??:))

Spännande då sovrummet är klart! Du måste visa bilder:))

2008-10-16 @ 05:12:10
URL: http://lillanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0