Snart så är ...

Snart så är denna Måndag oxå över, ja jisses så fort det går va!
Mitt humör är inte på topp denna dag, varför är en lång historia, men maken är inblandad!! Hm mutter morr!
Skit samma vad det är jag är iaf irriterad! Fnys!

Regn idag som även hjälper mig till den sura sidan, men efter regn kommer sol va?!
Dagen har annars flytit på...Arbete och mindre vila resulterar i ömma kroppsdelar=(.

Iaf  planeras just nu "av mig" smådetaljer till hemmet så det ska se liiite mysigare ut, så i helgen ska jag ut o leta detaljer=).
Sen är det sovrumsplaner, där är jag nästan klar hur det ska se ut, renoveringen hoppas jag kan börja till höstlovet, sovrummet kommer gå i svart och vitt...me like=).
Och då jag tänker mycket smart och enkelt och framförallt billigt, så tror jag det räcker med att lägga sisådär en 6 000:-  en lagom liten summa för ett nytt sovrum.
Vi ska sälja våra möbler som finns där idag= 2 furugarderober och en furu säng! Madrasserna behåller vi ett par år till då dom inte är så himla gamla. Sen ska jag "haha" bygga en egen gavel hmhm en speciell...+ köpa ben till madrasserna.
Inskaffa 2 stora byråer från Ikea där det är tänkt vi ska få plats med våra kläder maken och jag. Tror det går=). Även 2 hyllor. Sen tapeterna då, det kommer bli en fondvägg i svart och vitt mönster, resterande väggar ska bli vita, evt målade, där har jag inte bestämt riktigt än...tapet, färg hmhm... En stor svart taklampa jag sett...Tror detta kommer bli himla bra i slutänden=).
Det värsta är förarbetet=(((, usch vad jag hatar sånt!! Det kommer inte bli vare sig lätt eller kul=(. Och jag vet att det kommer bli många fula ramsor! "sorry maken".
Men förarbetet måste nog starta lååångt innan höstlovet är jag rädd...jag tänkte bli klar...

Nä nu gastar dottern att VI ska mysa vid tv:n med varsin kopp te...lika bra det....

Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann

Tack snälla rara du!

2008-09-08 @ 20:55:27
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Åza

Hoppas du får som du vill, och du är en kämpe så jag står här med flagga och heja på dig..Lycka till! Kram Åza

2008-09-09 @ 01:46:15
Postat av: Åza

Hoppas du får som du vill, och du är en kämpe så jag står här med flagga och heja på dig..Lycka till! Kram Åza

2008-09-09 @ 01:46:32
Postat av: Lillaviola

HAr du spanat in många av dessa renoveringspogram på tv?

Vårt sovrum blev skitsnyggt, men nu måste vi fixa lite nya detaljer...

Sen tar vi dotterns rum och jag sen håller vi på.



Jag förstår förresten om du har det putt och pyrt hemma, det har vi och jag kan väl säga att de var billiga i helgen ALLA 3!



Kram

2008-09-09 @ 09:32:14
URL: http://lillaviola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0