Tonår och allt som hör till=/

Att jag är en "hönsmamma" vet nog de flesta som känner mig så där lite extra=)..
Inget fel med det tycker jag, jag är rädd om mina "änglar" Love you=).
Bara det då du redan gått igenom 2 tonårstider och äntligen får pausa ett tag...så..
kommer domedagen..nästa tonåring!!!
Uuuuupppss!
Suck, stön!
Om man säger det så här så har jag nog mer eller mindre haft en jäkla tur med mina barn, eller man får väl egentligen barnen till det man uppfostrat dom till, så jag har haft det rätt lugnt, så när jag nu säger tonåring menar jag mest tjat, jag vill ha, och jag..jag ...JAG!!! Dom glömmer alla andra och tänker mest på sig själva=/.
Just nu har jag och dotter R stora samtal och STORA diskutioner då det bara hela tiden handlar om henne!
Hon vill nämligen ha: Ett Wii "alla andra har ju"...En ny mobil "då hennes suuuuger" Nya kläder "då ALLA är skit osv....
Tror ni jag är trött i skallen??? Japps klart jag är!
Att man överhuvudtaget står ut är ju helt beundrandsvärt!
Hade jag pengar i överflöd hade jag då köpt dessa grejer bara för att få tyst på damen i fråga...?
Nooupps! så funkar inte jag, hade jag så haft pengarna så hade hon iaf fått vänta och önska sig en sak i taget eller nått sånt. Jag är rätt trött på att det "tävlas" mellan föräldrar om att ge..ge..ge och ge ännu mer!
Vad blir resultatet??? Bortskämda barn, som tillslut blir otacksamma barn=/. Hur roligt är det på en skala?
Man ser barn i 7 årsåldern som går med nyaste mobilen och leker med den som vore den en leksak, idiotiskt!
Barn som får mobil efter mobil bara för att...oxå idiotiskt!
Barn som i praktiken får nästan allt dom pekar på ..även det helt idiotiskt!
Kan det vara så att dom vuxna helt enkelt inte har tid med sina barn idag och köper en massa grejer som plåster på såren?
Fy f-n!
Det är inte barnen det är fel på, inte heller "direkt" samhället...
Vakna "alla" ni föräldrar där ute, vad era barn behöver är: kärlek, trygghet, förståelse och sånna vanliga "för mig" mest självklaraste saker i världen!
Därför förstår ni...kör jag på som jag alltid gjort, jag finns här för mina barn, hönsande om så tycks, men ingen kommer nånsin få mig att vara med i denna tävling!


Ville bara få ur mig det!


Tjing!

Kommentarer
Postat av: soffie

känner så väl igen det du skriver jag har två tonåringar här hemma en som fyller 14 på tisdag å en som blir 16 i sep.min stora Jennifer är inne i en väldigt egoperiod å hon blir gnällig å grinig för allt,sonen har bara ett intresse å det är CS på datorn herregud fast jag vet ju var han är iallafall!

Min dotter har fått sitt barnbidrag sen när hon fyllde 15 å det passar mej utmärkt inte alls samma tjat om pengar längre,

må gott med din tonåring;O)

2009-01-21 @ 20:33:16
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Afrodite

Goderafton!

Kunde inte sagt det där bättre själv! Äntligen en till mamma som fattat vad det hela går ut på! Vi har en skyldighet att skämma bort våra barn med kärlek, trygghet och förståelse. Att kunna säga "nej" till våra barn, är ännu en skyldighet. Inget samhälle ser i verkligheten ut så att man kan få som man vill som vuxen. Det måste vi lära våra barn redan som små. Detta är vår "plikt" som föräldrar. De blir så mycket härligare individer om de fått den grundtrygghet som de så väl behöver OCH den kan INTE köpas för pengar! =)

Kämpa på med tonåringarna! You go, mum!

Kramar från en annan "hönsmamma"! =)

2009-01-21 @ 20:58:56
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Sandra

Helt rätt! :) Sen om man har en snäll stora syster så kan man ibland få saker av henne bara för att hon tycker om sina små syskon så mycket ;)

2009-01-21 @ 22:10:06
URL: http://sandrajjj.blogg.se/
Postat av: myran

Kloka ord! jag tycker inte du verkar hönsa mer än andra mammor(tex mig själv).



Jag och yngsta dottern hade några nätter när det var fullmåne som vi satt och diskuterade, det har kunnat blivit väldigt dyra timmar det!

2009-01-21 @ 23:07:05
Postat av: Giesela

Hallå där din bloggerska ...

Hopas allt är ok med er. Du arbetar väl inte ihjäl dig nu för tiden? Det är inte lätt att uppfostra barn, men det är roligt. Snacka om berg och dalbana.

Ha en fortsatt trevlig vecka Kram Giesela du vet "grannen" 500 meter bort.

2009-01-22 @ 01:33:58
URL: http://www.realrinse.se
Postat av: Lillaviola

Jaja,jag vet allt för väl jur det är.

Sonen är en tonåring dottern tror hon är en tonåring.

Tålamod är en stor gåva som jag inte har allt för ofta...

Men jag tror att så länge vi ser dem gör vi ett bra jobb.Fast ruskigt dåligt betalt.



Jag tittar oxå in här, men lämnar inte alltid en kommentar.

Så är det och jag hoppas vi klarar oss;-)

Kramkram/ örebroarn

2009-01-25 @ 22:24:12
URL: http://lillaviola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0