Först...blev det Ugglas blogg, sen kom jag hit....

Lång dag idag alltså! Åkte hemmifrån 9 och var tillbaka halv 5 och då var det direkt till G och hämta barnen.
Min kära barnvakt hade idag underhållit barnen vill jag lova, hon hade tagit fram en massa pyssel och barnen hade utav det gjort lite julklappar, dom hade även bakat, kola som var makalöst god.
Tror G är aningen trött efter dagen, hon är ju iallafall närmare 80 fast man inte kan tro det. Den bästa "farmor" man kan ha. (hon är inte min farmor).

Jag letade julklappar som en galning idag, så jag var en av galningarna på stan, fast nu var inte stan så smockad och jag behövde inte köa direkt alls! (beror kanske på att folk inte fått löning än hihi).
Det var till äldsta dottern S jag hade största problemet, jag var så j-la slut att jag var beredd att lägga mig ner och skrika som småbarn gör ibland....nu gjorde jag dock inte det, men jag lovar jag var nära!
Är så där halvnöjd med inköpen iallafall, dom får duga!

Väl vid busstationen (halvdöd), ville faktiskt gråta, var jag en halvtimme tidig(suck), tog mig en fika, vilket jag inte gjort under dagen(bara en kaffe i ett svep och en korv), satte mig inne och väntade.....hm..måste säga att N.je busstation mest består av alkoholister, narkomaner, någon uteliggare och ungdomar som hamnat snett.
Så när jag satt där brevid en äldre dam, som såg livrädd ut, hon höll stenhårt i sina kassar och handväskan, då kom det in en "kille", vet inte vad...han såg så konstig ut...typ plast ansikte, stora svarta solbrillor, långt hår ner till ryggslutet, rock och silvergråa byxor, VAD han var för något=?????. Han mumlade emellanåt till folk, den ena varianten lät så här: Jävla idioter som går lösa här....dom borde spärras in!!=/. Sen skakade han hela tiden, inte lite heller, som när man har frossa, han gick ju helt klart på droger.
Men som den person jag är så tycker jag ALLTID synd om folk som hamnat snett.
Men han var skum det kan jag ändå tycka.

Sen innan bussen kom träffade jag L, min rara vän. Hon kom från sthlm, hade varit hos min S o B(fast det visste jag ju), flitig som hon är skulle hon till skolan och göra något arbete. Inte dåligt halv 4 på eftermiddagen.
Hoppas vi ses innan julen(hör du det L?) hahaha!

Idag åt vi rökt sik(den jag fick igår) och egengjord sås och potatis=smaskigt!
Har även varit och städat fritids och dagis(ok förskola hihi), så nu är jag trööööött!!
Mjukisbyxorna är på och även raggsockorna=mina kära ragga doooool!


                                                                   Kram Mie            toysa.gif (5693 bytes)

Kommentarer
Postat av: Ewa

Hej!
Tack för att du fick upp ögonen på mig.Även om det gick via Å och du inte visste detta träffade mig!

2007-12-19 @ 21:38:37
URL: http://lillaviola.blogg.se
Postat av: Ana

Man känner sig lite tom om man inte hinner med Ugglas blogg på en hel dag.Ana

2007-12-20 @ 08:01:04
Postat av: Lina

var roligt att se dig oxå!
och jag kände mig lite duktig faktiskt som gick till skolan :) och jag hoppas vi ses innan jul =)

2007-12-20 @ 23:59:43
URL: http://liiinajohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0