Ingen dålig vinst!

Satt och letade bilder på internet, och upp far en liten ruta att jag vunnit!=)
Klickade på den och sen stod det jag var person 1000000 som gått in på sidan och därför vunnit, sen kom nästa ruta där dom bad mig fylla i namn och e post och vilket land jag bor i och så.
Sen kom en stor text: Ring nu och få bekräftad vinst!!!!
Eller hur tänkte jag....men jag ringde, jag som inte kommer ihåg engelskan speciellt.....
Jag hackade mig fram med en j-ligt knackig eng, men hon i den andra änden var mycket trevlig och förstålig.
Jag hade vunnit kunde hon intyga, blir man glad eller?
Klart jag blev, men jag förstod inte hälften av vad människan pratade om, resa till USA var det i vilket fall som helst, 4 nätter där och 6 nätter där och 3 nätter på Bahamas etc, Wow lixom!=)
Men skulle behövt en tolk!
Hon lät super glad för min jätte vinst, jag lät nog mer misstänkssam, hm konstigt!
Men vem f-n vill inte ha den resan???? Vi hade 18 mån på oss innan resan blev ogiltig och kunde ringa sisådär 2 mån innan eller nått och boka när vi bestämt när vi kunde åka bla bla...

Vi skulle iaf betala endast 5700:- som jag fattar är j-ligt billigt för en sån resa på typ 14 dagar här och där i USA.
Bara det att dom ville att jag skulle betala nu, nu som på stört lixom!!!!
Jag har inga pengar nu talade jag om, då sa hon bara,sorry och jag kan tyvärr inte hjälpa dig då bla bla...
Sen var hon borta lixom....nu självklart undrar jag om:

1. Var detta ett skämt(trots allt)?
2. Var dom personer som försökte lura av folk pengar?
3. Om jag sagt vi var 4 pers, hade resan blivit gratis då?(vi är 5, o dom sa typ resa för 4)
4.Kommer min telef.räkning vara skyhög nästa gång?(då j-lar)
5.Vem skulle våga lämna ut visa kortsnr per telf till främmande?

Ja och hur ska jag sova gott inatt när min dotter sitter o surar för Disney land som hon kunde fått åka till, som alltså även ingick i denna dröm resa!

Så nu undrar jag om någon annan varit med om detta? Eller hört någon annan som varit med om detta?
Är det buffel och båg?

Med.d mig då.


                                                             Kram på er Mie

Kommentarer
Postat av: Lina

:O Gud så skumt!
Du skulle nog slagit till, häfigt!

2007-12-07 @ 23:10:58
URL: http://liiinajohansson.blogg.se
Postat av: Bror Bror

If it walks like a duck, talks like a duck... osv. Låter det skumt, så ÄR det förmodligen lika skumt som det låter. Nu vet ju jag redan att det här är en ren bluff - dessutom ganska klassisk.

När man får såna här "erbjudanden" bör man fråga sig: Har jag verkligen VUNNIT något om jag måste BETALA för det? Eehhhh.... svar n e j.

Jag skulle inte ens ha ringt, eftersom man inte ens vet vad samtalet gick på. Håll koll på nästa telefonräkning, för säkerhets skull. Behöver inte bli fel där, men risken finns.

Såg att du kollat in min blogg. Kul! Pausar i bloggandet just nu, eftersom jag har en massa andra webbprojekt som ligger och väntar. Annars har jag bloggat i någon form sen 1997, ibland mer, ibland mindre.

Jag har skummat igenom din blogg lite nu, men orkar inte grotta i någonting. Jag har fullt upp med mitt ändå. Men ett tips för bättre familjerelationer är kanske att prata ut. Jag orkar inte lägga mig i erat tjafsande (du och J vs mor & far), det är liksom inte min business. OK, på något vis har jag blandats in - uppenbarligen - eftersom jag klart och tydligt minns att varken du eller J ens kunde hälsa på mig sist vi sågs hos A i Stockholm. Det är väl orsaken till att jag inte hör av mig; jag har mitt eget att ta hand om och orkar inte med energitjuvar.

Och sen kanske ni skulle kolla upp hur det står till med tideräkningen i G-h. Ni träffade mor & far senast i mars 2006, då de var hemma hos er. Jag har svårt att få det till att ni inte haft kontakt på två år.

Som jag ser det ligger bollen hos er. Sen är det upp till er i vilken riktning ni vill sparka den. Just nu tycks det mest bli självmål.

Ha det gott, lycka till med skrivandet & god jul.

2007-12-08 @ 01:21:47
Postat av: Bror Bror

Läs länkarna:

http://www.aftonbladet.se/incoming/article304236.ab

http://www.konsumenteuropa.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=1497

2007-12-08 @ 01:49:39
Postat av: Sandra

Det där är bluff,jag har fått upp såna där meddelanden massa ggr när jag vart in på någon sida. Gå inte på det.

2007-12-08 @ 02:06:44
URL: http://sandrajjj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0