Julpynt hos andra!

Nu när man är ute kollar man gärna vad grannar och så har i fönstren och på tomten, men vårat ena par kan definitivt INTE pynta!! Nej det är sant, helt säkert. Jag kom till och med på mig själv att jag skakade på huvudet!
Hon älskar vintern och julen, men faktum är att jag inte förstår på vilket vis?
Slingorna är mycket konstigt uppsatta, på en buske ser den ena ut som typ en spiral, mycket ojämn så´n(grönblå) och den andra i alla möjliga färger ser ut som dom bara slängt dit  och sen fick den vara så....Hm. Ser i mina ögon inte klokt ut.
Vi brukar slå vad ibland här hemma om just det här paret, det är nämligen så att dom ofta har sina ljusstakar från 1-2 veckor innan advent och dom tar bort dom runt påsk! Åh julen vara fram till påska........
Men jag tror dom missat det sista med låten: för det var inte sant....därimellan kommer fasta!

Jag vet att jag frågade nått år om dom tyckte det var jul än(i mars), hon svarade att gubben inte orkade ta ner dom och själv kunde hon inte(asgarv), jamenar kan inte...... vill inte??????

Nu såg jag ialf att dom bara tjuvstartade en vecka innan, slutet återstår att se.

Själva har vi ljus slingor på balkong räcket, runt pelarna vid ingången och vid taket på balkongen. En sak jag skulle vilja ha är en ren med släde..... kanske nästa år. Bara att det sa jag förra året oxå, tycker det blir så mycket pengar, och den kanske går sönder efter ett år, då blir det plötsligt en dyr grej i onödan, men kanske nästa år.

Nu måste jag till macken och lämna tilbs en film.

                                                                                                                    Mie


Kommentarer
Postat av: Ana

Jag är ingen vintermänniska,skulle kunna gå i ide´
ett antal månader om året.Jag brukar säga att jag inte gillar julen heller,men min man är tveksam till att det är sanning.För man sätter upp stjärnor och ljusstakar,pyntar osv.Men det blir mindre och mindre som kommer upp för varje år.Jag brukar vara den första på gatan som tar bort julpyntet det brukar vara efter nyårshelgen.Då känns det som livet och kraften börjar komma återdå.Jag längtar efter ljuset något enormt mycket.Det känns så skönt när det blir lite ljusare på dagarna igen.Jag skulle kunna tänka mig att resa bort över julen ,men barnen vägrar något sådant(vi stannar hemma)är deras svar!!Man får väl göra som man alltid har gjort det är väl lugnast för alla .Ana

2007-12-02 @ 19:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0