Luciadag!

         


                                                                                   


Så är det Lucia igen, ja igen, känns verkligen inte som ett år gått! Ikväll ska vi iväg på Luciafirande med barnen som ska ha både Lucia och en teater.
Tokletade efter linne och tomtekläder häromdagen, turligt nog har barnen kunnat ärva linnen efter varann, men tomtekläder var det värre med, så R fick ta svarta mjukisbyxor och röd tröja(från storebror) och en tomteluva, eftersom hennes klass ska spela upp en teater ikväll, hon ska vara en tomtenissa!
Ska leta upp ett par raggsockor också, som hon kan ha ikväll, jag tyckte hon kunde ta mina som jag brukar strosa omkring i hemma, men se det tyckte inte hon!

Jag: Du kan ta mina!
R: DINA!!!!!!
Jag: Jaaa vad är det för fel på dom?
R: Mamma!!!!!!
Jag: Men jag har tvättat dom, dom är rena jag lovar!
R: Nej!!!
Jag: Varför inte?
R: Men......dina?????
Jag: Ja=/
R: "mummel"
Jag: Suck!
R: Du vet Ida S, hon hade gjort ett par egna..sååååå fina!
Jag: Gjort egna? Du menar att det är fel på mina?
R: Du har ju jämt på dig dom!
Jag: Lite malätna kanske, men det har säkert tomtarna också.
R: Mamma.....det finns inga tomtar!!!!!!
Jag: Okej....
R: Tar nog tofflorna B-M stickade till mig!
Jag: Ja dom kan du ju ha, det var en bra ide´=)
R: Ja bättre än dina raggsockor!!! "fniss"

Jag tänkte i vilket fall kolla efter ett par raggsockor, dock inte mina(som faktiskt hänger i tvättstugan), men har för mig det ska finnas ett par "finare" någonstans, var jag nu såg dom????
Ha en trevlig Luciadag!                                                                                                           Kram Mie!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag vill oxå kolla på Luciatåg=(

2007-12-13 @ 11:15:16
URL: http://sandrajjj.blogg.se
Postat av: Lina

Haha, jag ser inget fel i dina raggsockor :P

2007-12-13 @ 15:44:40
URL: http://liiinajohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0