Väntar på barnen...

Har suttit och kollat om det går och ändra(vilket det gör) strl på bokstäver, suck..jag och datorer hör inte ihop riktigt där, ska kolla med dom äldre barnen som kommer ikväll.
Så tills dess får det vara.=/

I helgen är maken bortrest, hans jobb blev bjudna någonstans neråt i landet, av en leverantör på julfest, så i helgen är det jag och barnen, och även dom stora barnen som straxt lämnar Stockholm.=)
Funderade och var rätt säker på att jag bestämt mig när det gällde middagsmaten, men när yngsta sonen kom från skolan tyckte han vi skulle välja tacos idag och ta filé´imorgon, japp, så det får bli så, aldrig fel att ändra sig.
Egentligen är jag inte sugen på tacos, men vad gör man inte för barnen ibland.
Ska iaf pallra mig iväg innan maten till mitt dagis, så det är rent och snyggt på måndag=).
Förut gick jag dit sent på söndagar=/, lovar ångesten kom då, när det faktiskt är mycket bättre att ha gjort det på fredagen, man blir ju liksom ledig HELA helgen då.

Vår by är en liten turistort, vacker när våren och sommaren kommer kan jag lova, det ända som gör att det blir lite "fart" här även denna mörka årstid är att vi har färjan över till Åland(Eckerö), mycket folk som åker den.  Själva åker vi knappt alls, blir tyvärr så när man har den inpå.
Vi är bara drygt 600 invånare här, i skolan går det bara 26 elever(där fick Ana även svar på strl av skola), sen har nästa lilla by även en skola(lågstadiet).
Jag både trivs och inte, kanske blir man kvar...kanske inte. Den som lever får se(eller vad man säger)

Ha en jätte bra fredag!          

Glöm nu inte Ugglas drinktips!                       Kram Mie

Kommentarer
Postat av: Ana

Häftigt att bo på en sådan liten ort,det måste vara underbart att få vid havet...Jag bor också i ett litet samhälle,men vi är ändock 6000 tusen och så har vi sju km till storstaden Linköping.Det är jobbigt att bo i ett litet samhälle när man blir sjuk,det tog mig tre år att gå in på våran Ica butik jag gör det inte gärna nu heller .Min teurapet bara tjatar och tjatar om att jag måste .Är nog ett halvt år sedan jag var där sist.Jag kan gå i andra affärer,så har vi glömt mjölk kan man cykla några km till nästa samhälle eller vara utan.Jag vet att ångesten har vunnit varenda gång jag undviker att göra något,som jag egentligen vill göra.Men det är inte alltid man orkar slåss mot sig själv...Håller med dig om att det är bra med datakunniga äldre barn när man själv ibland blir helt blockerad i hjärnan och man fattar noll.......men dom blir trötta på mor ibland som måste få förklarat minst hundra gånger innan det går in i lilla hjärnan.Ikväll ska mannen hjälpa till på sonens klassdisko(han går i femman)så det blir en lugn kväll här hemma.Ha en skön kväll Ana

2007-12-14 @ 17:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0