Helikoptern!

Godmorgon!

Vetskap om helikoptern som snurrade runt över oss i byn hade nog dom flesta igår kväll, men när min son D en timme senare ringde och talade om vad som hänt blev jag aningen chockad, vårat orginal här ute hade gått bort, i en hjärtinfarkt. Först vill man inte tro det för att i nästa stund inse fakta och i nästa skede försöka föstå!=/
Är ju inte så att jag kan påstå mig direkt känt Kurt som han hette, men han var den där lustigkurren som alla här ute kände till, pratade om och vissa även beklagade sig om.

Jag har sagt många gånger att utan Kurt inget G-h (alltså byn) nu känner jag verkligen saknad...reaktionen blev : Nej så får det inte vara! det kan bara inte vara sant!=0 Tyvärr är det sant, han är död, borta för alltid, kommer inte tillbaks, aldrig mer......

Många har berättat den ena efter den andra historien om Kurt, vissa sanna vissa bara elaka varianter.
Jag måste ändå erkänna att jag många gånger skrattat! ( sorry, pleace forgive me!) Men vissa saker kan man ändå inte låta bli att få sig ett gott skratt åt.
Ett exempel var då några killar busringde honom, inspelningen har jag som många andra på mobilen. Kan ju å andra sidan vara roligt att ha kvar nu. Iallafall så drev dom riktigt med K, det var dna prov och provrör m.m 
K blev ju helt vansinnig, han var inte pappa till någon, nej det var han ju inte såklart, men hur vi skrattade åt denna inspelning.
En kompis till mig köpte hans hus som han och hans bror Uffe hade i sin ägo, hon fick riva det mesta så det var i stort sett bara skalet kvar på huset. K blev galen....det var ju BARA tapeter och lite färg som behövdes! (tyckte han ja) och han hade minnsan räknat på kostnaderna, så 5 tusen, så var huset som nytt igen enligt K.
Huset var i mycket dåligt skick, så hon var  helt enkelt tvungen att riva så gott som hela huset och bygga upp det igen. (resultatet=kanonsnyggt)
K var inte glad på henne vid tillfället så han började hota henne, det kom brev till henne där det stod att han skulle hälla socker i tanken(oljetanken!), brev att han skulle ringa polisen m.m Det gick så långt att hon blev tvungen att kontakta en advokat, tillslut gav K upp, men mumlade att hon hade storhetsvansinne och spred skitsnack om henne på byn.
Ja K var ett sk ORGINAL!

Själv har jag aldrig kommit i bråk med K, kanske bara tur det! Man har fått höra så mycket han har gjort, om någon bråkat med honom. En gång ska han ha tippat en hel kärra med fiskrester utanför grindarna hos en fiskare här ute, vissa hälsade inte på K då han åkte förbi, då lipade han till dom eller pekade finger, vissa har han varit osams med i alla tider.

Jag som nästan bott granne med honom har aldrig tänkt tanken att bli osams med den mannen, minns att vi ändå var nära en gång. Det var i samma veva som vi köpte huset, då sålde K ved och vi köpte lite av han, så när vi köpte omgång nr 2 så var veden sur och vi sa det till han, det skulle vi inte ha gjort, han började skälla och gnälla om hur f-n vi kunde påstå att han sålde SUR ved!! Sen skulle vi betala när det var löningsdax hade vi kommit överens om, då hade han spridit ryckten om att vi skitigt i att betala, den gången var han tvungen att be om ursäkt, men vi köpte aldrig mer ved av honom.
Men jag glömmer aldrig när jag var iväg till macken och skulle ha salt, det var riktigt j-la halt då, då var även K på macken och han körde hem saltet på moppen till mig, så han var god på ett vis som jag tror folket här ute inte förstod. Han kom även ner till grindarna nångång då och då och snackade lite och så.( det var då han fortfarande bodde i huset.) Även minns jag då vi hade förstörelse av våran post, det var några barn/ungdomar som snodde post i flera brevlådor för skojs skull och man var tvungen att hålla koll på postlådan, K ringde oss en av gångerna och hade plockat post som låg lite här och var utspridd och hittat våran. Det är sånt jag bla kommer minnas om Kurt.
Moppen ja!  det är ju mycket därför han var omtalad, K och hans moppe, han började åka tidigt på morgonen och slutade runt sju snåret på kvällen. Han körde runt runt, fram och tillbaka.....brände nog j-ligt stora mängder bensin, men ljudet av hans moppe.........det kommer vara tomt utan Kurt och hans moppe kan jag säga.

Mie/ från byn numer utan sitt ORGINAL!

Kommentarer
Postat av: Sandra

HAHA Kurtan=D

2007-11-20 @ 11:18:16
URL: http://sandrajjj.blogg.se
Postat av: Lina

haha, kunde inte skrivit de bättre själv!

2007-11-20 @ 18:48:11
URL: http://liiinajohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0