Stockholm i mitt hjärta!....?

Har suttit och funderat lite över stora staden idag.....varför då? Jo stockholmare som jag är/var så saknar jag givetvis staden emellanåt!
Här ute där jag bor är man förevigt en sthlmare, men inte mig emot!   - Hur länge har du bott här? -svarar. - ja typ 19 år!  - reaktion: - Va så läääänge, TRODDE  verkligen inte du bott såååå länge, jA en annan Ä ju fÖdd här jÖ och lixom riktig G-h:are!!!
Nu är det ju inte riktigt så att man får frågan jämt och ständigt och knappt alls längre faktum är ju att dom vet HUR LÄNGE man bott här, att man inte är "äkta"! Nej jag är stockholmare!!:-)

Så är det tyvärr,  man förblir stockholmare för byborna. Who cares?
Men jag tror typ 3:e generationen blir godkända till att kalla sig G-h bor.
Ändå trivs jag här, har lixom vant mig vid tystnaden, lugnet, mörkret, och det antistressfria klimatet, gentemot staden stockholm.

Men jag ÄLSKAR att åka in till sthlm emellanåt, speciellt nu när det är kolsvart här ute och man kan vara glad om man möter någon levande varelse ute vid kvällspromenaden.
Jag kan säga att om man ska handla lite i affären den här årstiden, så kan man få intrycket av att man stör personalen, ja den känslan får man,men jag slipper iallafall köa!
Och på sommaren är affären så smockad så man inte har lust att gå in, man klarar sig hellre utan det man skulle ha.

Själv har jag upptäckt att man endast känner dom inflyttade! Vad kan man säga om det?
Men jag har aldrig lyckats komma någon G-h bo nära, så vi hör väl inte ihop bara.
Mina barn som är uppväxta här kommer dom vara G-h:are? Eller blir dom den inflyttades barn?

Fundera kan man göra, jag trivs fast jag är:  stockholmare, 08-bo, mås-jävel, bad-jävel, och en sk. inflyttad!

I påsk kommer alla åter tillbaks och våra mindre ställen öppnar igen alla cafeer m.m, då kommer dom tillbaka mina ÄLSKADE sthlmare.
Så även åter får jag höra bybornas klagan om: BADJÄVLAR!!



                                                           Kram Mie


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja jag får ju till och med höra att jag är en sthlm:are ibland pga att vi bor här nu=D

2007-11-24 @ 19:55:09
URL: http://sandrajjj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0