VID MIDDAGSBORDET!

Tja mina trogna!

Idag blev en jobbig dag, har inte ens hunnit med datorn!
Såg att lite damm lagt sig snyggt på den....

Varit i Norrtälje hela dagen, men hittade iallafall EN julklapp, med tanke på att vi närmar oss December känner jag frustationen öka, men det blir väl som vanligt: sista dagarna springer man runt i full PANIK och hittar absolut ingenting! det man skulle köpa är som raderat och man kommer hem med impulsköp och undrar vad f-n hjänan var då man var i stadens ALLA affärer.

Väl hemma hämtade jag min yngste son och sen for vi hem för att fixa mat....
Vi tjuvstartade middagen idag för att S (min yngste son) skulle hinna få ner maten innan sin gumpa kl 17.
Vid matbordet blev dock ett visst familjekaos, mina barn älskar nämligen att gnabbas med varann och gärna när storebrossan är med i det hela.
Började med att R hade fotat D dagen innan, vilket han givetvis inte gillade, så hämnden idag blev att D snabbt som f-n fotade R och sa att dom nu var kvitt,  retades med att han skulle lägga ut det på internet, R blev helt förtvivlad så jag bad dom sluta så vi kunde fortsätta äta.
R lyckades på något vis smyga iväg och hämta sin egen kamera och tog åter ett foto på storebror.

D: Jag kan lova att jag kommer lägga ut fotot på dig!
R: Gör du inte!
D: Kan du ge dig f-n på!
R: Mamma!
Jag: Kan ni sluta nuuuuu?!
D: J-la småglin
Jag: Du tänkt på vad du säger!
D: Men hon då!
R: hi hi hi
S: "suck"
D: Ska lägga ut+mummel
Jag: Lägg av nu, fattar du att R får höra allt av P i skolan?!
D: Jaha "mummel" tror du jag skulle göra det va!!
Jag: Näe
D: Tro rö ja e dum eller!!!

Ja det slutade med sura miner och att D drog på musik i öronen och surt gick iväg när middagen var över.
Kan man kalla misslyckad mat ro.

Imorgon är det så äntligen fredag!! JIPPI! och förhoppningsvis "kanske" lugnare vid middagsbordet.

                                                                      Mie


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag har bilder på er
allihopa, haha=D

2007-11-22 @ 20:47:44
URL: http://sandrajjj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0