Biodagen!

Idag bar det av till N.je och bio, för att se filmen Guldkompassen.....vi gick så gott som sista minuten till bussen för att slippa frysa, burr, oväder idag, det var lite snö som yrde och en bitande iskall vind, inte skönt!
Men det konstiga är att bussarna jämt är försenade när det är skitväder, så vi stod där och väntade och väntade....var f-n är bussen, muttrade jag irriterat....så småningom kom den körandes, det var en trafikolycka på vägen och avspärrningen gjorde hela 20 minuters försening!  Åh hur kul var det att höra det, när man själv skulle åka iväg? Färden gick bra iallafall och vädret var inte detsamma i N-je, så vi gick runt och kollade lite, jag och sonen på vårt håll och tjejerna R o Ev på sitt. Sen tyckte jag det var dax att gå till bion, lika bra att köpa biljetter så dom inte tog slut=/.
Då jag skulle betala fungerade inte mitt kort!!! What!? När tjejen i kassan testat det 3 gånger bad hon mig att gå och hämta ut pengar istället=/, så vi gick över till bankomaten, då jag kollade på kortet....oh! 12.07!!!! F-n shit! Kortet har gått ut=0. S och jag lomade iväg till banken och skulle hämta pengar där istället(suck). Talade i vänlig ton om för tjejen där att jag hade mitt nya kort hemma, jag fått det precis innan jul och dessvärre glömt bort och bla bla....
Det löser vi sa hon lika vänligt tillbaks=), har du legg???? Jaaaha det också!!! Hm lite gammalt kanske, men det syns att det är jag, smålog jag till henne... Hon såg nu en aning tveksam ut...Jag har inget nytt tyvärr, fortsatte jag=).
Nej, det var ju lite gammalt ja....men jag vill ju inte vara elak...så...Hur mycket vill du ta ut?? Bara det räcker till bion så är jag nöjd, fortsatte jag=), 300???. Det är ok, sa hon...Yes, tänkte jag...jag tackade så hemskt mycket, hon klippte mitt kort, min son hade stora ögon just den stunden=).
Så väl ute från banken, knatade vi åter till bion, löste ut biljetterna och gick iväg till Brio, min son ville kika där en stund...Det enda som var bra med allt, var att nu kunde inte sonen tjata...och faktiskt, han sa inte ett pip om att han skulle vilja ha något.
Filmen var iallafall sevärd, på en skala hamnar den på 7, och det jag inte visste var att Sam Elliot var med i den=), en till av mina idoler. Sonen hann inte riktigt med att läsa men verkade tycka det var bra ändå.
Det jobbiga var väl då att S blev kissnödig just som filmen skulle till att börja...typiskt! Rätt så osynligt tassade han ut, kom snabbt tillbaks. Kunde vi få fortsätta titta nu? Helt plötsligt sätter han i halsen och börjar hosta som en galning!!! Viskar till honom att han kanske bör gå ut och snyta sig lite och fortsätta hosta av sig utanför....han nyser till "högt" så det dånar inne i biografen=)(han nyser jämt då han satt i halsen). Tyst som en mus smiter han ut igen...tassar tillbaks och sätter sig, puh! Lugnt och fridfullt tittar vi åter på filmen....DÅ plötsligt "fiser" någon rätt högt, tjejerna brevid mig börjar till att både fnittra och göra illa grimaser, jag kläcker halvhögt ur mig: TREVLIG!!!
När filmen hållt på dryga timmen vill min son ha mer godis, nej säger jag, han ger sig inte och smiter iväg och köper sig lite till, Suck! Väl tillbaks viskar jag att han ska sitta still och inget mer springande, han lovar att sitta still=/, ungefär en 20 minuter kvar av filmen blir han åter kissnödig!!! Nu kan jag lova att han hade en mamma som började bli smått ilsken....han tassar åter ut och är lika snabbt tillbaks. Jag gav han bara en blick...som ungefär löd: NOG!
Ja det var våran biodag det...men barnen var glada och tyckte om filmen iallafall. Och tur var att vi inte hade några på högra sidan om oss, så sonen kunde smita "osynligt" ut.
Maken mötte upp oss utanför och vi åkte hem......

                                                                                          Mie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0