Kaffe paus!

När jag gör olika hemarbeten, måste jag pausa, blir rätt många pausar pga värken, så nu passade det utmärkt med kaffe och en kortis vid bloggen=).
Jag håller för fullt på med att ta bort det sista av julen, dvs ljusstakarna och gardinerna!
Skulle gjort det igår, men med det ena o det andra blir det aldrig som man tänkt:/.
Mmmm...behövde verkligen kaffet nu!
Har "skällt" på katten rätt mycket vid gardinbytet i vardagsrummet...fy mig, jag vet:(, men förr var det ju alltid(då barnen var små) fingrar på fönstren....nu mer är det små tass avtryck och nosavtryck, undrar just vem det kan bero på(hi). Så iaf tyckte Kira att det jag höll på med var skapligt intressant...det tyckte inte jag! Så väl när jag tagit bort alla blommor o dyl och skulle till att putsa av rutan(endast insidan), kom hon farandes upp på fönsterbrädan, nosandes och klättrandes och ville vara med! Skulle så upp med andra gardiner=), det var ju JÄTTEKUL för katten!!!
Åh...nu blir det längder...har jag aldrig sett förr...kanske kan jag klättra lite i dem??? Jag var tvungen att "ryta" lite på henne där...skamset tittade hon på mig, säkerligen tänkte hon...ojoj då, vad sur man kan bli! Du brukar ju aldrig skälla på mig:/.
Hon lessnade på gardinerna och även på sura mig och gick till nästa fönster istället......som jag efter kaffepausen ska fortsätta med!

                                   
  Mie

Kommentarer
Postat av: Prinsipesan

Åh vad rolgit, du är så välkommen :)

2008-01-11 @ 11:47:47
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: Ana

Visst är det väl skönt att få städa bort julen,har lite svårt att förstå mig på dom som inte kan skiljas från ljusstakarna utan dom får stå kvar till Mars.På söndag ska vi fira dottern som fyller 20,det är inte klokt vad tiden går fort.Men det är skönt att se att dom har växt upp och klarar sig bra.Vi hoppas väl på att Uggla kommer hem i helgen det vore inte så fel med lite eller massor av Uggla.Ha det bra kram Ana....

2008-01-11 @ 12:51:44
Postat av: Sandra

Lilla Kira Bira(= Öl, haha) är så nyfiken och lekfull=D

2008-01-11 @ 13:10:15
URL: http://sandrajjj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0