Och så var skolstarten igång...

Idag var det segt, riktigt segt, att komma upp...fy varför vände jag på dygnet under lovet=/, vi var liksom vakna till natta, och sov länge nästan hela lovet=/, och när klockan ringde kvart över sex i morse, var jag inte pigg, fast jag kröp till kojs redan tio igårkväll! Faktiskt brukar jag inte vända dygnet som jag gjorde detta lov, så lite får jag ju allt skylla mig själv, barnen kom upp lite lättare, ja sonen iaf, dottern R muttrade och stampade omkring och gormade mest över varför man måste gå i skolan, den gillar hon inte alls, och hon som vill bli veterinär, så jag matar i henne varje dag om hur viktigt det är med skolan och att man måste fortsätta kämpa fast det är tungt=), samtidigt som jag kan känna medlidande med henne pga att jag själv avskydde skolan, men jag vill att mina barn ska få ett bra arbete, jag vill att dom ska ha ett bra liv i framtiden, därför måste man ju som förälder tjata och prata om hur viktigt det faktiskt är att man pluggar så gott man kan osv. Man behöver inte vara bäst!
Min son S som istället älskar skolan är det inga problem med alls, han önskar istället att dom slapp att ha lov=), vill t.om ha läxor under lovet=), det vill däremot inte hans mamma, nej är det lov vill jag inte se några läxor!
Nu är jag då åter alen här hemma, tystnaden vänjer jag mig vid så småningom, bara katten och jag, ja och kaninerna då såklart!
Jag var och städade fritids nu på morgonen med=/, men där var det tyst!!! Jag gick t.om ner till källaren där för att tvätta mina svabbisar=). Tog dock lite tid med städningen idag, jag var så trött och så har jag ont i ryggen idag.
Men ny dag, nya tag, så nu ska jag återgå till att göra nytta här hemma, behövs efter lovet=).
Ha en underbar Tisdag!
Kram Mie

Kommentarer
Postat av: Helle

Jo det va inga direkta farliga matvaror som förstördes... Ha en bra dag!

2008-01-08 @ 10:51:52
URL: http://hellebulle.blogg.se
Postat av: Sandra

Alla säger att det var så mycket bättre i skolan än att jobba. Åh nej, inte för min del. Jag saknar inte skolan alls. Usch och fy vad skolan är trist. Jag förstår Rebecca där. Simon har inte riktigt fått allt det där jobbiga än, han kommer säkert oxå en dag att hata skolan. Fast man kan ju hoppas att han inte gör det=)

2008-01-08 @ 12:14:31
URL: http://sandrajjj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0