Spöken? Sant el falskt?

På ett av mina små ställen jag städar på...alltså en av mina arbetsställen, där är det skumt huuuu!
Under flera år har jag hört saker, inte kul, jag är inte speciellt rädd av mig, men den där känslan man får..not nice!
Ett tag var det rätt lugnt på mitt lilla fritids....stackars barn tänkte jag förut, men faktum är ju att dom rent av faktiskt och säkerligen inte märkt något, rent av är dom inte mottagliga!
Iallafall går jag inte dit frivilligt kvällstid, den där obehagliga känslan, känns som någon tittar på mig hela tiden, det sveper iskalla vindpustar förbi, jag hör steg på övervåningen...huuu!
En gång "sommartid" då jag skulle storstäda innan semestern, gick jag upp på övervåningen för att fixa, då stod alla köksskåp öppna=0?! Tänkte väl inget mer på det, stängde igen dom och fortsatte med mitt=).
Dagen därpå när jag kom dit igen...var skåpen öppna på vid gavel igen=0!!! Kul! Dagen efter det frågade jag en av fritidspersonalen om dom höll på och städade i skåpen och om det skulle stå öppet...Bara det att fritidsfröken tittade undrande och sa: Vadå? Hon hade inte börjat med någon städning där och var säker på att ingen annan heller börjat! Aaha!! Hon sa att det kanske kunde vara ungdomsgården som höll på med någon städning, men till la att det trodde hon ju iof inte=/. Röööligt!!!
En period var det så tyst det bara kunde bli i den lokalen, så jag tänkte inte något mer på saken...
Men nu en längre tid är det så dax igen...steg, och steg. Ibland går det i trappan=0, ibland hör jag stolar som dras!
En dag rätt nyligen var jag säker på att skolbarnen lånade övervåningen...tyckte bara att dom kunde info mig först, så jag kunde börjat städa där innan dom kom. När jag var färdig nere gick jag då upp, bara att det fanns inte en kotte där=/. Konstigt, dom gick väl då jag dammsög mattan nere då...eller?
När dottern kom hem från skolan frågade jag henne vad dom gjort uppepå fritids...hon tittade på mig och sa: Vad? Vi har inte varit på fritids!
Ja sånna konstigheter va?!
Iallafall förr i världen bodde det en lärarinna i byggnaden, på den tiden var det en lärarbostad!  Hon tog sitt liv i garaget, kanske är det hon som går och pular i "sitt" hem...eller så är det jag som blivit lite knasig?!

                                                                
Kram Mie

Kommentarer
Postat av: Helle

Tack så mycket :)

2008-01-07 @ 20:03:49
URL: http://hellebulle.blogg.se
Postat av: Helle

Tack så mycket :)

2008-01-07 @ 20:04:30
URL: http://hellebulle.blogg.se
Postat av: Sandra

Rööööligt! Det var röööligt=D

Jag tror det finns något spöke där, vad skulle det annars vara? Jag tror på spöken iaf efter mina upplevelser i Fjällbo...

2008-01-07 @ 21:58:38
URL: http://Sandrajjj.blogg.se
Postat av: Lina

jaa du laskigt de dar!

2008-01-08 @ 11:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0