Så fort det går=0

Jaha måndan har redan med fart svept förbi...Göteborgarna har åkt hem, tydligen tog dom med sig det regn vi fick här med åska o så..skönt..
Idag är här halvmulet, solen tittar fram då o då..jag försöker hinna torka all tvätt som samlats under helgen, så kommer inge regn, är jag nöjd=).
Jag har med fart tagit tag i min motion...dvs. en ca 40 min promenad direkt på morgonen, jag ska verkligen hålla detta nu, maken hänger på han oxå, fått för många klagomål om sin vikt nu=/, jag resonerar: bara man mår bra så...
Men går vi neråt båda så skadar det inte, jag ska ner 7-8 kg och tror banne mig jag kommer klara det=).
Maken o barnen är iväg o fiskar..och jag...jo jag tvättar ju o Uggla hörs i hela huset o säkerligen i området oxå=).
Vad göra denna dag då? Tror den blir lugn o på hemmaplan...kanske upp till sonens jobb o kolla efter panel till lilltoan..kanske!
Sen är det Onsdag..då sticker vi iväg på bio: Narnja(stavas?) premiären. Vi hade tänkt buss, men eftersom strejken stoppar oss där så blir det väl bil som gäller.
Sen måste jag ta tag i vissa viktiga saker omedelbart..slöar till så här under sommaren o har ingen lust med något.
Måste kolla det vik.jobb jag tackat nästan ja till, går det buss? Kan jag åka med skolskjuts? Osv.
Sen ska jag även kolla ett annat arbete..som är intressantare i mina ögon(hemligt ett tag). Intressantare då det första är bara ett vik! Jag vill ha ett normalt jobb!
Sen måste jag även ringa o kolla om dom vill ha mig mer till extra personal nu under juli, så jag kan planera lite mm..
Ja så ser det ut just nu=).
Ikväll står Uggla på scenen igen då=) Skansen denna gång, vi glor hemmifrån, på Skansen ser man ju ändå aldrig något, annat en än liten prick, så då är tv:n såååå mycket bättre=).
Sen slöglo tv:n eller nått....Kvällen lär visa sig.

Igårkväll kikade vi in hos en kompis(R), fikade o småprata o så..trevligt när kompisarna kommer ut under sommaren, o det blir lite annat!

1 Juli idag=0..rysligt va fort tiden går!

Ha en underbar dag...Mie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0