Jag vill...

Fixa om vårt sovrum, tapetsera och måla, helst köpa nya möbler oxå, men det blir nog senare..
MEN maken håller inte med=/...Morr på han!
Vårat sovrum är idag gult, inget fel i det, nej jag gillar gult, gult är ju ändå en färg man blir glad av..
Men vi for runt som yra höns då vi flyttade in här, just vårat sovrum fusktapetserades och sen har barnen haft det och även delat det en tid..
Så det är borrhål här o där, ritat här o där och hål i taket på ett par ställen då vi hade draperi till barnen när dom delade på rummet...
Möblerna, dom går i furu..BLÄ säger jag om furu idag, inget vidare det inte...
Har sett ut en säng jag skulle vilja ha, men då måste även nya madrasser inskaffas eftersom jag tycker 160 säng räcker, våran säng nu är 180, och tar plats!
Sen har vi 2 garderober som tar upp alldeles för mycket av rummet, bort bort bort, jag längtar efter ett luftigt sovrum=).
Jag kan säkerligen riva tapeterna själv, det har jag lyckats med förr hihi..
Jag vet att jag kan måla taket alldeles själv, har gjort det förr och utan skryt är jag en jävel på att måla=).
Jag kan även tapetsera med lite svordomar emellanåt inga problem alls, har ju även gjort det förr=).
Problemet är spacklingen!!! Hua!!! Bara jag tänker ordet spackla så...noooo!!!

Igår pratade jag lite allmänt och försiktigt så där med maken om sovrummet...

Jag: Kan vi inte ta o fixa om i sovrummet nu?
Han: Jag menar du?
Jag: Nej inte alls, jag river du spacklar))))
Han: Jag vet hur det blir, du orkar inte, jag får ta över!
Jag: Nehe då, jag tapetserade ju S rum alldeles själv!
Han: Gjorde du?
Jag: Mmmm..ok du hjälpte mig i hörnet men BARA där!!!!
Han: Nej! Jag känner inte för att göra sånt nu!
Jag: Men f-n det ser ju för jä-ligt ut!
Han: Nej..det gör det väl inte!
Jag: Inte???
Han: Så farligt är det ju inte!
Jag: Ser du dåligt med ögonen du eller?
Han: Gör det själv då!
Jag: Spackling?
Han: Det finns nya tapeter nu som man inte behöver spackla något alls innan...
Jag: Och kostar?
Han: Vet inte!
Jag: Har svårt o tro man bara tapetserar på gammalt..
Han: Nej det är säkert, bara o sätta upp på befintlig vägg, ja ta bort lite måste man men ingen spackling!
Jag: Jaha...sovrummet får väl se ut så här då..mummel mummel..
Han: Varför måste det ske nu?
Jag: Skulle vara bättre o göra nu än i sommar o under semestern, då ska man slappa!
Han: Mummel...

Svårövertalig make ojaaa! Så just nu lutar det åt att jag får göra jobbet själv, jag vägrar att ha sovrummet som det ser ut idag! Men HAN maken alltså, kommer få sova bland damm och allt vad detta innebär, ja det kommer ta låååång tid för ensamma jag att fixa det själv...
Jag ska fundera ett tag till, men det kliar i mina fingrar..

Kommentarer
Postat av: Titti

Ha en trevlig dag! :)

2008-03-25 @ 16:16:53
URL: http://tittisegen.blogg.se
Postat av: Åza

Ska vi komma och hjälpa till, du vet ju att maken min hjälper dig gärna. Då kanske det blir fart på maken din. hihi...Kram Åza

2008-03-27 @ 01:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0