Lördags shoppingen..

Igår hann jag inte skriva om shoppingrundan i staden...

Vi höll till o me på o missa bussen dottern o jag, ja det blev till att springa det..men vi hann=)

For runt i dom flesta affärerna igår, ÖB, Rusta; Jysk, Willys osv...

Sen kom maken o sonen och vi drog iväg till svärföräldrarna för o kolla in deras nya hus=)..Dom bor på vattnet.. för ett antal år sen byggde dom sig en pråm och på den har dom haft en villavagn, så har dom bott en längre tid nu..sjöfolk som dom är=).

Nu har dom byggt upp ett timmerhus på pråmen istället och ska sälja villavagnen,
det såg riktigt bra ut med timmerkåken...
Men dom har en hel del kvar att göra=/.
På somrarna far dom iväg med hela pråm o hem hit ut till oss o ligger här ute i ca 8 veckor,
kan säga att många turister tror det är utställning då dom kommer till hamnen o ser deras hem,
vissa tror tom. att det är restaurang, cafe osv...
Ett annorlunda boende=)
Snart dax för dom att komma hit igen, runt mitten av juni brukar dom dyka upp...


Hittade iaf lite i stan igår, köpte mig: 4 blockljus, inte så stora som jag tänkt, men vår öppna spis är fylld iaf, det blev 1 lite större brunt och 1 lite mindre rosa och 1 vinrött och 1 ljusrosa, alla i lite olika storlekar,  2 handukar o 2 badlakan i rosa(undrar om dotter R smittat mig med detta rosa?), 1 sopkorg till badrummet och  1 doftspray, tror inte det var något mer..Vi beställde ett databord till sonens rum då det var slut, så det kommer på onsdag=).

Sen blev det mat och kalasgrejer...

Vi kom inte hem förren 18 tiden så det var en lång dag=/...


Kommentarer
Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Vad häftig med ett hus på vattnet!

För övrigt i dag, har jag inte gjort så mycket, mer än att surfa lite på internet, se på tv och slappa.

Jag tror också att jag fått Bihålsinflammation och måste nog till doktorn i morgon! Jag har ont i huvudet mellanåt och har inget luktsinne alls och har ont i nacken något så enormt, i bland blir jag tom illamående! Så nu får det bli antibiotika så jag blir bra!

Kram Sus

2008-03-09 @ 17:33:02
URL: http://sus68.blogg.se
Postat av: Ana

Det var häftigt värre att bo på en pråm,du har ingen bild att visa på deras boende.Måste vara underbart att få vakna till vågorna varje morgon.Ha en skön söndagskväll.Ska se sista delen av en annan del av Köping,allt som är roligt har ett slut.Ana

2008-03-09 @ 18:23:06
Postat av: Annsingen

Mmm det var supergott!

2008-03-09 @ 18:30:51
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Ulla

Vår öppna spis används oxå bara till att fyllas med ljus.

2008-03-09 @ 20:35:43
URL: http://www.ulla67.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0