Påsk och snö!

Här har det snöat och snöat, jag är allmänt trött på snö då jag inte är en vintermänniska=/, skulle med glädje gå i ide och krypa fram lagom till våren, våren som faktiskt kom ett tag med tussilago och allt=).

Äggjakten igår blev iaf lyckad, gud så dom letade, dotter S hittade sitt ägg sist denna gång hahaha, vilket gömställe=).

Hennes ägg gömdes nämligen i skorstenen, sonen D´s ägg i lillebrors leksakskorg, dotter R´s mitt under våran madrass, sonen S´s ägg gömdes bakom dvd och videobanden och B´s(dotterns sambo) ägg under tygpåsen i tvättkorgen=).

Detta år var det B som hittade sitt först, tvåa blev sonen D och 3:a dotter R och på 4:e plats sonen S
och sist men inte minst dotter S alltså. Bra gömställen med andra ord, dom letade i ca timmen=0.
Har aldrig hänt förr=).

Idag blev planerna ändrade, och vi höll oss hemma eftersom vädret inte behagade oss.
Så maken och jag storstädade tvättstugan, fasiken så skitigt det kan bli,
och maken han kommer ju inte undan längre med tanke på att jag vet att han ju faktiskt kan städa=).

Sen har jag väl som vanligt tvättat och även städat ur dotter R´s garderob,
så nu fick hon åter prova jeans, vissa gick till urväxthögen, och vissa tveksamhögen
och flertalet till kan ha högen, tur hon kunde ha dom flesta.

Nu ska vi snart se en film ihop som sonen fick då han fyllde år, om någon tigerunge=).

Imorgon ska vi följa med makens morfar och hans fru till hennes sommarstuga, som hon håller på att tömma=).
Hon tycker inte hon orkar ha kvar den längre och kanske klokt tänkt då hon börjar bli till åren=).
Ändå var det inte länge sen som hon slutade jobba, typ 2 år sen tror jag och hon är 81 nu..

Kram kram!

Kommentarer
Postat av: Annsingen

Morning! Idag göms det ägg här:) Ja mår bättre nu;))

2008-03-24 @ 07:57:14
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Sandra

Ja, det var ett bra gömställe men trodde inte det gick att gömma något ägg där inte. Haha.

2008-03-24 @ 19:05:18
URL: http://sandrajjj.blogg.se
Postat av: Lina

haha låter som dom fick de lite kenpigt :)

2008-03-24 @ 20:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0