Vinter och allt som hör till

Funderade lite idag på fenomenet vid snö!
Varenda år då det är dax lyder följande:

Snökaos råder "ooups nu igen"
Flertalet bilar körde av vägen "det oxå, sommardäck tro"
Kaos i Stockholm "jasså denna vinterns första dag igen"
Svårt att ta sig fram "näheee"
Buss gled av vägen "jaha var det en nyhet"
Oplogade vägar gör det omöjligt att komma fram "ojdå"
Bussar inställda "dåliga däck och moddigt, men så ovanligt"
Snöstorm!! håll er hemma "jag har då klarat mig ute i snöstorm förr"
Salt på vägbanorna mer mer mer..."trodde det var bättre med sand jag"
Varning för halka "brukar va så vintertid va"
 osv osv osv....

Tröttsamt tycker jag! Varför i hela fridens namn lär sig inte människor att det blir vinter varje år???
Under mina 40 år har jag iaf upplevt vinter varje år!
Att man nu för tiden hellre saltar än sandar kan jag däremot tycka vara ren idioti!!!
Om människorna bakom ratten tog det liiiite lugnare, kanske dom lättare höll sig kvar på vägen!

Så gott folk det är åter igen VINTER med allt vad det innebär!


Kommentarer
Postat av: Sabina

THANKS BABE :) <3

2008-11-25 @ 21:57:49
URL: http://sabinadurebrandt.blogg.se/
Postat av: linda

Ja, tänk att man aldrig lär sig!..L



Tycker du det är så stor skilnad på bilderna?

Visst ser jag skillnad.

2008-11-26 @ 07:41:11
URL: http://fetmaoperation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0