En bedårande by...

Jag ska medge att jag är stadsbo in i märgen, ja i varendaste liten ådra=).
Jag fullkomligt älskar folk, avgaser, asfalt och allt som stadslivet har att ge och bjuda på!
Jag som för en herrans massa år sen bodde där inne i Sthlm, njuter nu för tiden då allt folk ploppar upp här, då säsongen sätter fart=). Ingen av mina vänner skulle ha trott mig om jag sagt att: En dag kommer jag flytta ut på landet=0..Nähe minsann, mina vänner hade garvat!
Men så iaf sitter jag här nu..ute på landet haha...
Hur fan kan du bo där? Ja så säger många! Många av mina "vänner" har inte ens tagit sig hit pga att det är så långt=0.
LÅNGT??? Äh vi tillhör faktiskt Sthlms län! Och har SL här oxå!
MEN i vilket fall denna tråkiga Måndag..tog jag nu på kvällen en promenad precis som jag skulle.
Alldeles stilla ute, eller som dom säger här: Det är stiljte på fjärn=).. Alldeles lugnt och tyst. (Endast 2 bilar passerade mig på färden.)
Jag gick ner till havet, satt mig 5 minuter på en klippa och bara njöt av denna ljuva tystnad=).
Tog sen ett varv runt A. Engströms atelje, som jag alltid gör där nere, jag fullkomligt njuter av tystnaden i denna bedårande lilla by=). Jag kan förstå varför Albert valde att bygga sin atelje där nere vid havet, vilken inspirationkälla=).
Väl på hemväg kommer min äldste son D körandes och tystnaden bryts för en stund, MEN det är då jag påminns om den stadsbo jag faktiskt är, för då han åker vidare, drar jag av vana in avgaserna från bilen=).
Jag saknar alla människor som nu dragit hem till sitt i staden, men då jag njuter så jag får rysningar av detta underbara lugna, så vet jag att jag valde rätt som flyttade hit. Här kan jag sätta mig alen på en klippa en varm höstkväll som denna och jag fullkomligt älskar det!
Så jag kan inte annat än säga: En bedårande by=).

Ta mig till havet........


Kommentarer
Postat av: Elin

Ja du.. jag bakar ju rätt ofta kasnke det är det som gör det, eller så är det ingen skillnad, bara du som tror det.



Det där är dessutom gammeldags falukorv, med extra mycket kött och gjord på gammaldags vis... otroligt gott..

2008-09-22 @ 20:07:57
URL: http://prinsipesans.blogg.se/
Postat av: Åza

Va?????????? Läste jag rätt Mie på din blogg...Det är därför det funkar så bra mellan dig å mig. För du VERKLIGEN njuter av Sthlm medans jag tycker det är kul att åka in men njuter av att åka hem till Grisslehamn...Kram kompis! Åza

2008-09-22 @ 20:16:37
Postat av: Anonym

Håll dom hårt! 2-2 nu!

2008-09-22 @ 20:26:35
Postat av: Soffie

å va mysigt det låter...

hoppas du får en underbar kväll

2008-09-22 @ 20:33:12
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ann

God morgon!

2008-09-23 @ 05:05:16
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: linda

Tittade bara in för att se hur du har det!

och ser att du också njuter av hösten!

2008-09-23 @ 18:55:43
URL: http://fetmaoperation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0