FREDAG!!!

Äntligen kom den dagen jag väntat på..Åh älskade Fredag..MYYYYSIGT!!

Idag ska jag tillaga kära Anns kyckling, lät så smaskigt=). Grillad kyckling med grädde mm i ugn!  Och imorgon blir det bakning som jag tidigare nämde..

Sol idag oxå och tusentals myggfän..hatar dom små kräken, dom äter ju upp en=0 Tror bara en frostnatt skulle ta kål på dom, men det vill jag inte ha än. Nä sensommarvärmen kan få vara kvar ett tag till..njuter!

Skulle även behöva fixa lite ute, bland blommor och blad, tomten har ju fasiken förfallit på nolltid, lite nya blommor skulle heller inte skada...Hm hm kanske skulle be kära Å om hjälp där hm hm vad säger Å tro om det??? Hon fullkomligt älskar att påta ute=))).

Idag var det super god mat i skolan..Fisk med smarrig sås, det gillar jag=). På Måndag dessvärre blir det till att bita ihop..FALUKORV!!! Blääääää! Kan inte hjälpa det men det är bland det värsta jag vet faktiskt!

Tvättmaskin är igång igen, tvätt o tvätt, tar aldrig slut på sånt. Men snart så kanske.

Katten leker just nu kurragömma med sig själv under sonens täcke, tänk vad dom kan hitta på dom små liven hahaha..
Värre är det med katten "Pelle" där ute snyft=(((, jag vill ha honom, likaså dotter R och även sonen S, så kära make: Du har oddsen emot dig=/. Vad gör väl det med en till katt i huset? Inte mycket! JAG GER INTE UPP, Du är gift med en fighter hörru!!!

Nä nu till att göra lite nytta....Bye bye...Ha en underbart ljuvlig Fredag..det ska jag definitivt ha!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vore det inte för B's mamma så hade jag lätt tagit hand om Pelle, typiskt! =( Söta lilla Pelle :)

2008-09-05 @ 17:15:42
URL: http://sandrajjj.blogg.se/
Postat av: Sandra

Taco paj. 250 C



Deg:

125 g smält smör

3 dl vetemjöl

3 msk vatten



Tryck ut i form med löstagbar botten.

Grädda i 10 min.



Fyllning 1:

500 g köttfärs, bryn

1 gul lök, bryn

1 dl vatten

1 påse tacokrydda



Koka ihop i ca 30 minuter och lägg i förgräddat pajskal.



Fyllning 2:



4 hackade tomater

4 msk majonäs

1 krm vitpeppar

2 dl riven ost (150 g-200 g)

2 dl creme fraishe



Blanda ihop alla ingredienserna (fyllning 2)



Bred över fyllning 2 över köttfärsfyllningen.

Toppa med skivad rödlök.



Sätt in i ugn i 10 min, 250 C.

2008-09-05 @ 18:06:38
URL: http://sandrajjj.blogg.se/
Postat av: Åza

Även Sandras tacopaj låter gott, den ska jag också testa. Det är kul att få ideér av andra när det är helt tyst där upp i huvudkontoret. Hoppas ni får in Pelle till er. Kram Åza

2008-09-06 @ 10:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0