Tråkiga besked...

Tråkiga besked fick vi föräldrar på f-mötet i Tisdagkväll, då vår nya rektor med.d oss att det kommit till hans kännedom att vår lilla skola "där jag nu jobbar" läggs ner hösten -09. Sorgligt men sant!
Nu är vi många som kämpar iof att vår lilla skola ska få bli kvar..MEN!!!! Denna gång tror jag mig veta att det inte spelar så stor roll i hur vi kommer kämpa, klubban är slagen och våra små ska gå i skolan här, ja vi har alltså 2 skolor, och denna skola är större= Ja!
Jag pratade med en lärare idag som talade om att denna skola här alltså där jag bor, den har 3 klassrum och kan tom. få 4...lilla skolan där jag jobbar har 2 klassrum varav 1 av dessa är pyttefnutte liiiitet, så igentligen vet jag inte om jag kommer orka bråka! Dessutom har vi viktigare saker att "bråka" om. Dom vill nämligen flytta våra 6:or till högstadiet!
Där behöver alla lärare föräldrarnas stöd, lärarna har redan försökt och misslyckats, så då måste vi ta över kampen!
Låt våra barn få vara barn så länge det bara går!!!

Brevet vi fick från f-mötet började så här:

Under ett antal år har elevunderlaget på ----minskat. De prognoser som finns över bygdens utveckling visar inga tecken på att trenden kommer att förändras. Under ett antal år har barn från -------- bussats för att fylla de tomma platserna på -----.
Inför hösterminen 2009 har Barn-och skolnämnden beslutat att pga kvalitets- och kostnadsskäl inte använda skolhuset på ------. Istället erbjuds nu F-2 verksamhet i ---------skola. Skolhuset på ------kommer tillsvidare inte användas, men kommer inte heller säljas i avvaktan på eventuell ökning av antal barn.

Osv......

Vi får se hur det går, MEN vår rektor bad oss att EJ starta ett "krig" sinsemellan byarna! OCH vad händer? Jo redan idag var där en förälder som tyckte denna skola skulle stänga istället. Ursäkta??? Men lägg ner stridsyxan tack!
Nu råkar denna skola vara dubbelt så stor och vi är oxå många! Tänk även på barnen, lär inte dom att man ska starta "krig"! Stackars små=(.
Vi här hemma har ej ens tagit upp disskutionen med barnen, det har nog tyvärr denna pappa redan gjort, skamligt!

Jag i min tur tänker nu iaf luska lite i frågan om våra "små" 6:or, som ska upp i högstadiet. En för mig viktigare sak!

Annars bor myggorna kvar......Getingarna som hade gått i ide, kröp idag fram då solen hittade hit, slöa rackare!
Min kropp är öm och värker som sjutton! Men men....
Jag saknar min fibrogrupp något så in i...
Var så bra att få prata med dessa tjejer och ibland få gråta en stund=(.

Nä det var nog allt för idag va?!

Hörs igen...Kram!

Kommentarer
Postat av: Elin

många som är nedstämde idag

2008-09-11 @ 17:09:09
URL: http://prinsipesans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0