1:a Advent

Mysiiiigt!
Jag tycker om advent även fast jag igentligen inte är en vinter människa, men det är på nått underligt vis så mysigt å komma upp(sätta sig å glo på julkalendern hi hi ), med barnen och sen fixa frukost med första ljuset tänt.
Hoppas ni andra oxå fått en mysig morgon.

Det ända som inte lockar mig idag är vädret! usch! Grått, grått, grått och lite blåsigt, men lite mindre blåst sen gårdagen som hade storm styrka i sig.

Snart ska jag ialf ta mig en kanske två rundor i spåret, jo jag sa jag skulle sätta fart och latmasken är snart ett minne blott.
Bara maken som ler lite, han vet hur jag funkar.
Det är roligt i början till att bli jobbigt och trist, och han väntar att jag ska lägga ner mina motionsvanor, vilket jag tyvärr gör till slut.
MEN det han inte vet är att jag INTE tänker lägga av den här gången. ICKE!
Jag myser av den tanken......vänta du bara!

Sist jag rensade garderoben så hängde jag 4 jeans på en galge som blev mina MÅL jeans, jag SKA i dom, Jajamen!
Kläder har jag knappt några sen den rensningen(suck), men hemma går jag bara i mjukisbyxor och slapp tröja, så det är bara när jag ska ut hjärnan sätter igång sitt arbete i frågan om: vad sätta på sig.
I mellan dagarna ska jag kolla om jag kanske kan hitta mig 2 grejer till min tomma garderob, och som kan passa på mig. Jag tycker inte jag passar i nått längre(usch usch), hur snyggt det än kan se ut på någon annan, eller på den där skylt dockan. Varför ska det vara så för?
Är det åldern som gör att man blir så´n?

Nej återkommer, nu blir det kaffe...sen spåret!


"Hoppas Ana fick trevligt igår"                                                               Kram MIE

Kommentarer
Postat av: Ana

Hej svejs! Gårdagskvällen var helt underbar,med massor av skratt.Två timmar bara flyger iväg,kunde lätt ha suttit två timmar till.Jag känner igen mig med kläderna!!Jag är ju långtidssjukskriven men jag föröker vara duktig och promenerar har motionscykel som jag använder flitigt och ändå går man upp i vikt hela tiden.Måste vara åldern är 43 nu.Det är så himla trist men samtidigt orkar jag inte banta..Man hoppas väl på att vakna en morgon och att det skett ett mirakel under natten .Alla kläderna passar allt överflödigt fett som bortblåst,men det lär väl inte hända!!!Jag tycker du är duktig som trotsar väder och vind och promenerar.Må så gott.Ana

2007-12-02 @ 18:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0