Direkt från maten!

Idag har jag ryckt in som "mat tant" i skolan här. Kul att göra något annat emellanåt.
Dagens rätt: Pannkakor! UTAN SYLT! Var där i god tid och plockade och även torkade, eftersom det igår varit Luciatåg där, (ingen hade fixat borden till idag).
När man väl är klar med allt och kollar in maten dom skickat(den tillagas på en annan skola), så HALLÅ var är sylten? Jag letade igenom hela huset, i skåp och skafferier! Ingen sylt i sikte, kollade klockan...skulle inte vågat chansa ens att hämta syltburken hemma.
Fortsatte att leta och hittad pyttelite socker.
Så barnen fick dessväre pannkakor med socker och grädde!
Barnen berättade att det är väldigt ofta dom blir utan sylt, och kommer det sylt kommer ingen grädde!
Skandal!! Visserligen äter jag hellre pannkakor med sylt än pannkakor med endast grädde(blä).
Så det blev JÄTTE mycket pannkakor kvar till ingen nytta, vad ekonomiskt!
Nu har jag iaf pratat med en lärare om denna sylt, så dom ska se till att det finns en burk i skolan, som dom har då det serveras pannkakor nästa gång! Kan ge mig katten på att nästa gång kommer sylten men ingen grädde=/.
Trevliga barn har dom iaf i skolan, inget överdrivet stojande och så gott som alla tackar för maten!

Nu ska jag fixa lite inför helgen!
Ha en fortsatt trevlig dag!                                                                Mie

Kommentarer
Postat av: Ana

Kul att du får hjälpa till på skolan.Är det en liten skola? Ana

2007-12-14 @ 14:49:36
Postat av: Lina

Pannkakor utan sylt är som Lina utan familjen Frylmark, inte vart att äns försöka! Man vet redan innan att det inte är värt de..

2007-12-16 @ 16:16:49
URL: http://liiinajohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0