En lång jobbig fredag!

Idag som ni säkerligen märkt, har jag inte haft tid med datorn och bloggen, ska erkännas att jag imorse kollade Ugglas blogg...men det å andra sidan MÅSTE jag göra, jag får skakningar, darrningar och blir helt crasy annars=).

Den här dagen var jobbig....iof började allt redan inatt...sonen S hade magvärk och vandrade upp ett flertal gånger när jag satt vid tv:n, han småpep över magen...jag fixade värme kudden till honom och sa att han skulle försöka sova ändå, efter en stund var det så dax igen, jag led ju över att han hade så ont stackaren.
Tillslut blev det toan och han var garanterat inte ok i magen....ånej inte nu till jul!!!!
Idag mår han tipp topp, som om inget hänt alls!=/, så det var ju bra iallafall. " Puh"

Idag begav vi oss av till lilla staden igen, denna gång för att handla julmat=/, jag väntade mig lååååånga köer och hysteriska människor som slogs om den finaste skinkan typ...men det var helt ok, så jag blev inte alls panikslagen som jag hade väntat mig. Tack alla ni som stannade hemma, så rara ni är.

Det ända problemet var ju då att det nu var min tur att få magvärk!!! Trodde jag skulle tuppa av emellanåt, tarmarna gick omlott kändes det som=/, inte kul.
Väl färdiga med mat och lite annat smått vi behövde, skulle maken till bolaget....SUCK!!!! KÖER!!!!!
Men vi valde att åka hem mest pga min magvärk!

Så skulle då även farfar(just idag hemkommen från sjukhuset) komma på middag....
Magen började lugna ner sig och jag kunde slappna av igen.
Till oss ink. farfar serverade vi idag: P-frites med lövbiff och sallad (smaskigt).
Sen efter det blev det kaffe med glass och saffransbullar!

Maken skjutsade hem farfar och jag begav mig av till dagis för kvällsstädning och för att sen få vara ledig i 5 dagar=).
Men väl på jobbet satte magen igång igen...TOALETT!!!!!
Innan jag gick hem spritade jag hela stället, för säkerhets skull.

Nu när jag väl är hemma och sitter här och skriver är magen lugn och all magvärk är som borta med vinden.
Undrar just vem som står på tur att få denna magvärk??? förhoppningsvis ingen.

Så ringde även Å, som varit i sthlm idag med familjen och träffat barnens morfar.
Jag blev allt full i skratt då hon berättade att det hänt en trafikolycka när dom skulle hem(alltså inte åt bil olyckan), men att när dom satt där i bilen och väntade så tyckte Å att dom kunde öppna julklappar när dom ändå inte hade något annat för sig, jag lovar att jag kan se hur dom satt där i bilen och hade förstart av julafton (hihi), undrar vad andra bilister tänkte (dom blev nog allt lite avundsjuka på deras julafton i bilen). Synd dom inte hade någon gran eller så som dom kunde slängt upp på biltaket=).
Vad gör man inte för att få en trevlig timme i bilkö!!!

Så nu ska jag väl pyssla lite med några julklappar jag köpte idag.
Ha en trevlig fredagskväll! Och Magnus fredagsdrink har ni väl inte missat? Men tror inte min mage kanske vill ha en idag...så det får bli en lördagsdrink då.

                                                                                            Kram Mie

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, julklappsöppning i bilen=D

2007-12-21 @ 21:07:44
URL: http://sandrajjj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0