Peppning!

Imorgon ska jag iväg till min läkare=/, jag är nervös!
Blir alltid det inför läkarbesök=/.
NU vet jag ungefär vad och hur jag ska lägga upp det, om hur j-ligt jag mår osv...
MEN väl där kommer jag glömt, så är det jämt, vill inte, kan inte visa hur jag FAKTISKT mår=/.
Sååå lite tips och peppning skulle inte skada just!
Har letat fram lite jag skulle kunna ta upp, eftersom det är sagt att jag ska ut o jobba om ca 1 år.
MEN jag har ju inget jobb, så därifrån får jag klara mig själv.
Har fått tips av Pesan(TACK) om rehab. Sen hittade jag det här nystartsjobb som arbetsförmedlingen har,
då man ska hitta en arbetsgivare själv, och som sen i sin tur om han kan tänkas ha mig där,
får betald arbetsgivaravgift i 1 år.
Det lät som det skulle kunna vara något för mig, men det gäller ju oxå att hitta en arbetsgivare=/.
Har funderat rätt mycket på det här nu, så hade jag ont i magen innan, så än värre nu!
Sen önskar man ju å andra sidan att arbetsgivaren vill ha en kvar där efter 1 år,
och inte bara "kickar" iväg mig igen=/.
Ja som sagt, orolig, nervös så jag blir tokig!
Jag är inte omöjlig, men faktumet är ju kvar:
arbetsgivare vill ha FRISKA människor på arbetsplatsen,
inte någon som kanske inte orkar och behöver pausa titt som tätt=/.
Att det ska vara så svårt.
Hade jag varit arbetsgivare, hade jag garanterat gett en långtidsjukskriven en andra chans...
MEN det är ju jag det=0

Fundersam!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Du ska inte ha ett jobb som sliter på dig, du skulle passa i en butik. Som tex: H&M, Cervera, Lindex eller liknande. Och kanske då stå i kassan där det inte förekommer tunga lyft. Eller bara gå och hänga tillbaka kläder och så. Det skulle nog vara något fär dig.

2008-03-17 @ 12:28:53
URL: http://sandrajjj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0