Halk varning!

Nu på kvällningen då jag gick till mitt "lilla" jobb, dagis...hade jag bestämt mig för att bryta ovanan och börja ut och gå igen, gick rätt långa sträckor förr,  och nu bara skulle jag...
MEN vad f-n stoppar mina goda tankar! UNDERKYLT REGN!!
Så inte f-n fick jag mig någon härlig promenad inte! Icke! Det såg vädergubbarna till att ändra på, omedelbart på stört! Jag kände mig plötsligt som 80+ som jag balanserade över isiga vägar, dom där broddarna alla gamlingar har, kommer snart hamna på inköpslistan!

Eftersom jag bor på landet så blir ju inte vägarna mindre hala när ett antal bilar kört på vägarna..ånej..bilarna är på tok för få här ute för att köra vägarna torra!
Och jag som ska till stockholm, våran kära huvudstad på onsdag, nu tycker jag inte alls om det, ut och halka med bilen..kanske snöstormen kommer då?
Jag med min ständiga otur!!

Så nu sitter jag här utan promenad, (men tanken var god iallafall!) Och på köpet är jag nu orolig både för min kära Å och nu även att snöstormen komma skall..VILL INTE!
Snön kan komma men gärna till helgen så man kan sitta inne och kura!

                                                                                 Kram Mie         (till Å: jag tänker på dig nu ska du veta)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0