Gnäll!

Hade radion på och lyssnade medan städningen var i full gång här.
Iaf pratades det gnäll..alltså gnällradio!
Visst är det bra att få gnälla!!
Men ibland tycks folk gnälla för minsta småsak...
Kul var det att lyssna vad folk hade att gnälla på iof,
bla var det bussar som gick för dåligt, tjafs med chefen "kan ju vara riskabelt",
arbetslöshet osv...Oja folk kan gnälla, med all rätt många gånger!
Även jag gnäller då och då, skulle jag säga annat skulle jag ljuga!
Men det som slog mig medan jag lyssnade var:

Varför så mycket gnäll???

Var glad för det du har och sörj inte det du skulle vilja ha!
Själv har jag en underbar man!
4 underbara barn!
Tak över huvudet!
Mat på bordet varje dag!
Och just nu även ett jobb!
Just nu tänker jag bara tänka positivt....

Det finns människor där ute, som inte har tak över huvudet,
som inte får en underbar jul, som fryser, som inte får sova i en skön säng,
som inte har någon familj, som inte har ett jobb att gå till, som inte får mat varje dag,
som faktiskt inte har
någonting=(.

Därför mina vänner gnäller jag inte denna dag,
sänder istället en tanke till dessa människor
och kommer detta år skänka pengar till stadsmissionen,
 fast jag egentligen INTE har råd!

Var rädda om varandra, hjälp den som behöver hjälp,
ge kramen till den som verkligen behöver den!


Kram på er!


 


Kommentarer
Postat av: STYLE BY B'N

tack babe! ;)



Mår du bra idag?



HUGS!

2008-12-10 @ 15:49:46
URL: http://sabinadurebrandt.blogg.se/
Postat av: Sandra

Helt rätt! :)

2008-12-10 @ 15:55:58
URL: http://sandrajjj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0