Köttbullar o annat=)

Har varit hos morfar idag, pigg var han då rakt inte...stackaren=(.
Men nu har han iaf julfint hemma och kan sitta och vila=).
Han har fått problem med magen sin och än så länge vet ingen vad det beror på, han får förhoppningsvis svar på röntgen efter helgerna.
Hans "sambo" kommer ut hit imorgon..skönt när hon är där så inget händer och vi inte märker, skulle vara hemskt om han ramlade ihop då han är ensam=(.
Hon är lika gammal som morfar men ett riktigt energiknippe, inte kan man tro hon är över 80 med sin fart! Läkaren hade sagt till henne att hon var pigg och vig som ca en 60 åring brukar vara, joho jag tackar jag, kände mig plötsligt lastgammal med mina krämpor! Skönt att få vara så pigg vid 80!
Grönt grönt...så långt ögat når, blir tydligen ingen vit jul...men jul blir det ju åtminstone ..med eller utan snö=).
Har gjort köttbullar idag, så osigt det blev då, men nu är dom klara iaf..skönt!
Imorgon ska maken fixa Jansson då han kommer hem, hans jobb det, den blir så himla god=).
Då vi inte ska vara hemma i jul så fixar jag ingen sill och skinka, blir då vi är hemma igen. Tror jag iaf=/.
Sonen S bakade muffins idag alldeles själv, duktig han=).
Blåser gör det här nu, tar i som sjutton!
Barnen har fått pingis nojja håhåjaja, köksbordet används flitigt vill jag lova=).
Innan vi hittade alla racket häromdagarna tog dom kastruller till rack, ja alla knep är bra utom dom dåliga!
Höfterna är till det bättre idag, men vad jag befarar så är dom på väg att bli riktigt illa tilltygade=///, måste iväg och kolla och evt då röntga för att få vetskap om hur illa det faktiskt är. Uggla har jag i huvudet då jag går omkring och vankar hahaha.....Plötsligt börjar hon vanka ..går som en anka tralalalaaa. Stämmer ju alldeles ypperligt på mig det=).
Maken kom hem med en massa julklappar idag igen, en påse med massa ostar, en jättefin ostbricka "något jag aldrig skådat förr", en lastbilsalmanacka som sonen S fick och 2 chokladaskar...Mmmm mumma!
Imorgon blir det storstädning fast vi inte ska vara hemma, det är ju ändå jul och det är ju alltid trevligt och komma hem till ett rent hem. Kaninerna ska få rent oxå. Vi hämtade hö til dom idag ute hos vår bonde, så här doftar ljuvligt hö nu=).
Imorgon ska här städas...ALLA ska sättas i arbete "har jag tänkt", jag älskar då det är rent=).

Nu börjar mina favvisar på tv:n...Tomas och Simon, så bye bye!


Kram!

Kommentarer
Postat av: soffie

mm köttbullar hör verkligen julen till:O)

å va mycket fint ni fått gott:O)

ha en riktigt bra GOD JUL!!!

2008-12-22 @ 20:51:56
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Sandra

Mmmm längtar redan efter köttbullarna ;D



haha vad roligt att dom tog kastruller som pingisracket ;D

2008-12-23 @ 07:49:17
URL: http://sandrajjj.blogg.se/
Postat av: Sandra

Svar: Ja, jag tror du ska ha den till vänster som du säger :) Än så länge är det inte många som tävlat så du har stor chans ;)

2008-12-23 @ 08:15:37
URL: http://sandrajjj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0