Läkarbesöket..

Är äntligen över=).
Blir igentligen inte riktigt klok på denna läkare...
Svårt att förklara, jag har ju inte träffat honom alltför många gånger, typ 4-5 tror jag.
Han frågar hur det är, jag svarar hur det är och bla bla...
Men han kan inte göra speciellt mycket...säger han, hm hm....
Nu sa han att han ska ringa f-kassan och småprata med dom om mig osv, skriva ner en bedömning om mig och lite sånt...????
När jag går därifrån, känner jag bara hopplöshet???
Ska det vara så här? Och varför är allt så svårt?
Läkaren kunde tala om att han nyligen fått papper(inkl alla läkare i landet) om hårdare intygs bla bla som nu är på ingång!!!
Hårdare? Är det inte redan hårt för oss sjuka?
Nej som sagt klok var jag inte innan läkarbesöket, ännu snurrigare blev det efter...
Jag tog upp rehab, nystartsjobb och regeringens nya förslag om resursjobb..får se om han luskar i det, tycker läkarna inte verkar veta så mycket, han hade iaf aldrig hört talas om rehabjobb inom något företag, visserligen svårt att förklara det själv, då jag inte vet helt vad det går ut på, hur det funkar osv...
Sen märkte han ju att jag försämras, vilket var väl positivt, denna gång hittade han 18 triggerpunkter på mig=0.
Jag har ju f-n ont överallt så jag är inte speciellt förvånad.
Ska träffa honom igen om ett par veckor och se om han blivit klokare, vilket iaf inte jag är.
Skrämmande oxå att jag inte vet hur länge han kommer orka jobba, han är 66 år och jobbar så länge han orkar, jag vill inte byta läkare en gång till, orkar inte gå igenom allt ännu en gång.
En sak är klar: Man ska f-n inte vara sjuk i detta samhälle!

Mie

Kommentarer
Postat av: Annsingen

Finns inga personer som kan få en att känna sej så liten som doktorer!Kramar om!

Japp tror det hänger på kallingarna faktiskt!

2008-03-18 @ 16:11:30
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: soffie

Kramar till dej min bloggvän å det är ett sjukt samhälle som vi har,
hoppas du kan må så gott du bara kan och att de lyssnar på dej!

2008-03-18 @ 20:35:50
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Ewa

Att förstå sig på en doktor...krävs många år kunskaper! När du kommit till 65 kanske du fattar ngt:-/
Jag valsar runt med min sociala träning för att inte bli av med pengar. Men det är utan mening i bland..Så man kan lungt säga att man ska vara frisk för att vara sjuk. Kram

2008-03-19 @ 14:26:40
URL: http://lillaviola.blogg.se
Postat av: Ana

När jag har varit hos min läkare så känner jag en ljusning,han tror på mig och min förmåga.Men sedan har man en arbetsgivare som gör att man ramlar ner igen.Nästa vecka ska jag till en annan läkare som Pila projektet har.Ett stort GRATTIS till dig i efterskott.Hoppas du kommer att ha en skön helg.Vi får hoppas på en massa sol och vårvärme(tror inte det blir så)Men du ska ha det så skönt.Ana

2008-03-19 @ 19:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0